مردم مراقب موسسات غیر مجاز حمل و نقل کالا باشند

: مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری با بیان اینکه میزان تقاضای مردم برای حمل و نقل کالا کاهش یافته است، گفت: به علت افزایش اجاره خانه که در 4 سال گذشته شدت یافته است مردم با مالکان توافق کرده تا جابه جایی کمتری انجام دهند زیرا هر خسارت سه بار اسباب کشی، معادل یک بار آتش سوزی است.

حسین زندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه مردم مراقب موسسات غیر مجاز باشند، افزود: برای ایام شب عید از حالا، شروع به اطلاع رسانی کرده و از مردم در خواست داریم برای حمل و جابه جایی کالا از موسسات مجاز زیر نظر اتحادیه استفاده کنند زیرا اگر مشکلی پیش بیاید اتحادیه بتواند پاسخگو باشد.

وی با اشاره به آگهی‌های موسسات غیر مجاز گفت: برای جلوگیری از فعالیت موسسات غیر مجاز اولین کاری که کردیم از درج آگهی‌هایشان در روزنامه‌ها جلوگیری کرده و اعلام کردیم هر کس بخواهد آگهی دهد باید از اتحادیه استعلام کند و خوشبختانه روزنامه‌ها هم با ما همکاری داشتند.

زندی ادامه داد: اما متاسفانه برخی روزنامه ها و اکثر پیک‌های تبلیغاتی که بدون استعلام درج آگهی می کنند، باعث شده‌اند که درگیری ما بیشتر شده و نتوانیم با متخلفان برخورد کنیم؛ زیرا آگهی‌شان درج شده و مردم هم از روی ناآگاهی به این موسسات مراجعه کرده و دچار مشکل می‌شوند.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل کالاهای درون شهری در خصوص قیمت حمل‌و‌نقل درون شهری گفت:
حمل‌ونقل کالا، قیمت مصوبی دارد که زیر نظر اتحادیه مشخص و با توافق مشتری و صاحب موسسه انجام می‌شود.

به گفته زندی تمامی مسئولیت خودرو، بارگیری و تخلیه به عهده صاحب دفتر حمل‌ونقل است، مبنی بر اینکه اگر با قیمت گرانتر از مصوبه اتحادیه یا اگر شکستگی کالایی صورت گیرد مسئولیت با مدیر دفتر است.

وی افزود: اگر مورد شکایتی بین طرفین پیش بیاید، این شکایت به کمیسیون حل اختلاف اتحادیه حمل ونقل کالای درون شهری ارجاع شده و با دعوت طرفین به اختلاف آنها رسیدگی می‌شود.

میزان دستمزد کارگران بر مبنای مصوبه سه سال پیش است
زندی در خصوص مشکلات این صنف گفت: عمده مشکل این صنف فصلی بودن کارگرانی است که در دفاتر حمل ونقل کالا مشغول به کار هستند زیرا استخدامی و دائمی نبوده و اغلب فصلی کار می‌کنند.

وی افزود: البته حمل ونقل کالا در سه ماه تعطیلات تابستان و شب عید انجام می‌شود و دفاتر نمی‌توانند کارگر دائمی استخدام کنند، بنابراین کارگران حقوق و بیمه ای نداشته و دفاتر حقوق ثابتی به آنها نمی‌دهند، و فقط هنگام حمل کالا میزان دستمزد کارگر تعیین شده و به کارگران پرداخت می‌شود.

به گفته زندی حدود سه سال است که میزان دستمزد کارگران و کرایه حمل خودرو افزایشی نداشته و دستمزدها ساعتی است البته باید سالی 15 تا 20 درصد به دستمزدها اضافه شود اما از سال 91 تا کنون افزایشی صورت نگرفته است.

مدیر عامل اتحادیه حمل ونقل کالای درون شهری در خصوص مبلغ حمل و نقل کالا گفت: به عنوان مثال دستمزد حمل و جابه‌جایی طبقه اول به اول، 15 تا 18 هزار تومان، دوم وسوم و طبقات دیگر هم به نسبت بالاتر است و تفاوت دارد. همچنین کالاهای سنگین مثل یخچال فریزرساید بای ساید، گاوصندوق، پیانو یا کتابخانه‌های بزرگ به صورت قرارداد جداگانه نوشته می‌شود، قیمت ماشین هم ساعتی است.