سلامت اخلاقی و اخلاق حرفه‎ای مهمترین رکن خدمت در مجموعه شوراهای حل اختلاف است
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، محمدرضا حداد در همایش کارکنان شوراهای حل اختلاف حوزه های قضایی شهرستان خاتم و بخش مروست گفت: اقتضای تکریم ارباب رجوع، حل و فصل دعاوی مراجعین، صلح و سازش و حل اختلافات مردمی این است که کارکنان و اشخاصی که در شوراهای حل اختلاف به این امور می پردازند خود متصّف به اخلاق حسنه، دارای سعه صدر و گشاده رو باشند.

وی خدمات اعضای شورای حل اختلاف استان یزد را بسیار خوب و در خور تحسین ارزیابی کرد و و بیان کرد: باید همچون گذشته، کارکنان شورای حل اختلاف با التزام به قانون و رعایت اخلاق حسنه و حرفه ای پیشتاز خدمت بی منت به مردم باشند.

دادستان عمومی و انقلاب خاتم در این جلسه ضمن اعلام آمادگی دادسرای این شهرستان با شعب صلحی شورای حل اختلاف ، اظهار کرد: در ارجاع شکایات و پرونده هایی که شرایط برای ایجاد صلح و سازش در آنها فراهم است را مقام ارجاع دادسرا و دیگر مقامات تحقیق (بازپرس و دادیار) در اجرای مواد 8 و 11 قانون شورای حل اختلاف به شورای حل اختلاف صلحی ارجاع و ارسال کنند.

ابوالفضل توکلی افزود: هدف شورای حل اختلاف فصل خصومت و اختلاف با صلح و سازش است و همه باید در تحقق این هدف مقدس همراه و همدل باشیم.

در حاشیه این همایش ضمن بازرسی از پرونده های شوراهای حل اختلاف این شهرستان و تعیین نقاط ضعف و قوت مکشوفه در پرونده ها برطرف نمودن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اعضاء و کارکنان شورا تأکید شد.  

در پایان جلسه به سوالات مطروحه از سوی حاضران در جلسه پاسخ های لازم داده شد و از زحمات و خدمات حلیمه نوری دبیر شورای حل اختلاف شهرستان خاتم با اهدا لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.