
به گزارش گروه سیاسی ؛ محمود واعظی یکشنبه شب (امشب) در مراسم سالگرد اعلام جمهوری ترکیه که در سفارتخانه این کشور در تهران برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور و مدیریت رجب طیب اردوغان به عنوان رئیسجمهوری در راس دولت این کشور افزود: مصمم هستیم روابط همهجانبه تهران - آنکارا گسترش یابد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران و ترکیه روابط خوبی از نظر فرهنگی و دیگر زمینهها بایکدیگر دارند.
واعظی با اشاره به این که ایران و ترکیه به همراه برخی دیگر کشورها تلاش میکنند مشکلات منطقه از راه مسالمتآمیز حل شود، خاطرنشان کرد: باید روابط کشورها در خدمت صلح و ثبات در منطقه قرار گیرد.
واعظی نودوسومین سالگرد اعلام جمهوریت در ترکیه را از طرف دولت و ملت ایران به سفیر و دولت ترکیه تبریک گفت و از فائق شدن دولت ترکیه بر کودتای نظامی اخیر در این کشور ابراز خرسندی کرد.
وزیر ارتباطات با بیان این که دوران کودتای نظامی به سر آمده است، تاکید کرد: ایران به عنوان کشور دوست و همسایه ترکیه از ابتدا این کودتا را محکوم کرد و وزیر امور خارجه هم در شب کودتا از شب تا صبح با همتای خود و سفیر ترکیه در ارتباط بود.