
به گزارش
گروه اقتصاد ،به نقل از بلومبرگ،ایران تلاش میکند تا ناوگان هواپیمایی فرسوده خود را نوسازی کند و در ماه ژوئن توافقی برای خرید 80 هواپیما از بوئینگ و لیزینگ 29 هواپیمای دیگر امضا کرد، اما این توافق تاکنون تحت فشار قانونگذاران آمریکا از طریق قوانین مختلف برای محدود کردن این فروش نظیر محدود کردن مجوز وزارت خزانهداری آمریکا، قرار گرفته است.
اصغر فخریه کاشان در ارتباط با وابسته بودن ایرباس به قطعه سازان امریکایی گفت: این معامله پس از توافق 27 میلیارد دلاری با ایرباس برای خرید 118 هواپیما صورت گرفت. 10 درصد جتهای ایرباس دارای قطعات آمریکایی است از اینرو نیازمند مجوزهای صادراتی این کشور است.
معاون وزیر راه ایران ادامه داد: آمریکا باید قبلا این مجوزها را صادر میکرد اما این کار را نکرد. آنها توسط اداره کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا ضمانت خواهند شد.