
«عباس پوریانی» رئیس کل محاکم در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از دستگیری و تشکیل پرونده برای بیش از 400 کارچاق کن در دو سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد با سوء استفاده از نام قضات و کارکنان تشکیلات قضایی مبالغ هنگفتی را از مردم مطالبه میکنند و برخی از افراد ساده لوح به گمان اینکه آنها میتوانند تغییری در حکم پرونده اعمال کنند و یا اِعمال نفوذ به ناحق داشته باشند، اسیر دست افراد سودجو و فرصت طلب میشوند.
وی با بیان اینکه این افراد با ادعای اینکه با دستگاه قضایی در ارتباط هستند، به نام ایشان مبالغ کلانی را دریافت میکنند، گفت: افراد نباید به صرف ادعای یک فرد مبنی بر وکالت و یا اعمال نفوذ در مسیر پرونده به آن اعتماد کنند و مشکل جدیدی را برای خود و اصحاب پرونده اضافه کنند چراکه این گونه ادعاها چیزی جز سودجویی و سرکیسه کردن افراد درگیر در دادگاهها ندارد.
رئیس کل محاکم تهران خاطر نشان کرد: مردم باید کمک کنند و کسانی که با این کارچاق کن ها مواجه شدند باید این افراد را به حفاظت و اطلاعات دادگستری معرفی کنند.
پوریانی در پایان با تاکید بر اینکه با افراد کارچاق کن و کسانی که قصد منحرف کردن مسیر قانونی پرونده ها در محاکم قضایی را داشته باشند بشدت برخورد خواهد شد گفت: برخورد به موقع و قاطع با هرگونه فساد از جمله کارچاق کنها بر اعتماد عمومی نسبت به مجموعه دستگاه قضایی میافزاید، این در حالی است که حفاظت و اطلاعات دادگستری ها در این زمینه ورود کرده و فعال عمل کرده اند.
انتهای پیام/