
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی مجید رستمی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان جیرفت بر برخورد قاطع با متخلفان و قاچاقچیان تاکید کرد و گفت: دادستانی در بحث مقابله با مواد مخدر تاکنون دستور پلمب منازل متهمان و قاچاقچیان و حتی تخلیه برخی از محلهها را صادر کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در ادامه بیان کرد: در شهر جیرفت نسبت به سایر شهرهای استان کرمان مصرف مواد مخدر صنعتی کمتر است وبایستی با مشارکت مردم و مسئولان به سمتی حرکت کنیم که شهری عاری از مواد داشته باشیم.
این مقام قضائی با تأکید بر مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: ما در اموری موفق هستیم که همت و حمایت مردم را داشته باشیم، بنابراین نیازمند همکاری آنها در این زمینه هستیم.
وی افزود: باید ظرفیتهای بیشتری برای درمان مبتلایان به مواد مخدر ایجاد شود و خانوادههای آسیب دیده در این زمینه را حمایت کرد و درصدی از اشتغال را به آنها اختصاص داد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ادامه داد: هنگامی در بحث مبارزه با مواد مخدر موفق میشویم که در مردم انگیزه ایجاد کرده و اعتماد عمومی را جلب کنیم تا گزارش تخلفها را به مسئولان ارائه کنند.
رستمی با تأکید بر بهروز کردن امکانات و تجهیزات نیروی پلیس اضافه کرد: بزرگترین ضربه به قاچاقچیان ضربه اقتصادی است، اگر تجهیزات مأموران ما به روز باشد به راحتی میتوانند با کار اطلاعاتی آنها را زمینگیر کرد.
وی با انتقاد از پخش مشروبات الکلی در جشنها و مراسمهای عروسی اظهار کرد: چنین رسوم نادرست و قبیحی شایسته و زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید با آن به شدت برخورد شود.