به گزارش گروه فضای مجازی ، احتمالاً می دانید که کمپانی تسلا موتورز در واقع سازنده خودروی لوتوس الیز برقی است. اما آیا میدانستید ایده نامگذاری این کمپانی بعد از اختراعات برقی و هوشمند نیکلا تسلا طی یک قرار ملاقات در دیزنیلند شکل گرفت؟ یا از این مسئله خبر داشتید که فردی که مسئول ساخت بدنه مدل S بود قبلا فنربندیهای آخرین نسل فورد GT را انجام داده بود؟ البته در این میان، حقایق جالب دیگری هم هست که احتمالا از آنها بیخبر هستید. در ادامه به ۱۴ نکته اشاره می کنیم که قبلا دربارهی تسلا نشنیده بودید.
۱.جر و بحث داغی درباره این مسئله وجود داشت که پایهگذار تسلا چه کسی بودبیاغراق باید گفت زمانی که مارتین ابرهارد، که در شکلگیری تسلا نقش بسزایی داشت، زمینههای بیرون آمدن خود را از این کمپانی فراهم ساخ،٬ این مسئله اصلا جالب و خوشایند نبود. در حال حاضر و به شکل رسمی، اِیلان ماسک مدیرعامل و یکی از پنج بنیانگذار این کمپانی است که جایگاه بالاتری نسبت عضوهای قدیمیتر آن دارد.
۲.اِمبرهارد نام تسلا را طی قرار ملاقاتی در دیزنیلند پیشنهاد داداو همراه با همسر فعلیاش در رستوران معروف فیلم «دزدان دریایی کارائیب» حضور داشت که نام تسلا برای این شرکت به ذهن وی خطور کرد.
۳.شما نمیتوانید مدل S را خاموش کنیداین امکان را خواهید داشت تا آن را پارک کنید که در آن مکان، خوردرو به اصطلاح به خواب میرود؛ درست همانند لپتاپها، زمانی که درِ آن را میبندید.
۴.مدل S دارای پوشش زرهی استصفحهای از جنس تیتانیوم A در زیر خودرو قرار دارد و از حوادثی که ممکن است در سرعت بالا به خاطر برخورد باتری با سنگ، دستانداز یا صخرهای روی دهد٬ محافظت می کند.
۵.خودروهای تسلا به سیستم تعلیق تطبیقپذیر مجهز هستنددر شرایطی که راننده میتواند به خودرو دستور دهد تا در جادههای خاص به اندازه ۳ سانت بالاتر بیای،٬ مدل S می تواند این نکته را به شما یادآوری کند که این کار را قبلا در چه زمانی انجام دادید و به طور خودکار برای مسیرهای بسیار ناهموار آن را تکرار کند.
۶.خودروهای تسلا توسط بهترین مهندسان جهان توسعه داده شدبرای مثا،٬ سرپرست گروه شاسی، مسئول طراحی و ساخت فنربندی آخرین نسل فورد GT هم بود و راننده آزمایشی و تست قابلیتهای حرکتی خودرو نیز پیشتر در لوتوس به همین سمت مشغول به کار بوده است.
۷.مرکز گرانش مدل S تقریبا شبیه آخرین نسل فورد GT استتقریبا منطقی هم به نظر میرسد، چرا که باتریهای سنگین تسلا در قسمت بسیار پائینی از خودرو قرار گرفتهاند. البته مقایسه این خودروها شاید زیاد هم درست نباشد؛ زیرا یکی سوپرخودروی ابدی و بیپایان و دیگری خودرویی الکتریکی برای مصرف همهروزه است.
۸. کارکرد موتور ۱۶۰۰۰ دور در دقیقه استدرست است که شاید موتور این خودرو پیشرانه احتراق داخلی نباشد، اما هنوز هم میزان چرخش آن برابر با سطح مسابقات فرمول ۱ است.
۹.جعبهدنده آن تنها یک دنده داردبه عبارت دیگ،٬ باید گفت که این خودرو تنها به یک دنده برای بالا رفتن دور موتور و سرعت نیاز دارد.
۱۰.ضریب درگ مدل S برابر ۰.۲۴ بوده که رقم خوبی استاین عدد واقعا مناسب و خوب است. ضریب درگ خودروهای تسلا مدل S از سطح مطلوب سایر خودروسازان جهان نیز بالاتر است.
۱۱.خریداران میتوانند پلاک شخصی خودرو را خودشان انتخاب کننداز طرفی برگهای نیز به خریدار تحویل داده میشود که ایدههای بسیار جالبی برای پلاک اخصاصی اعم از LOL GAS در آن وجود دارد.
۱۲.تسلا تالار مشاهیر هم دارد؛ البته به نحوی متفاوتاگر شما نخستین فردی هستید که میخواهید آسیبپذیری سیستم امنیتی در رابطه با خودروهای این برند را گزارش دهید، مسئولین تسلا نام شما را به «تالار مشاهیر محققان امنیتی تسلا» که در حال حاضر ۲۰ عضو دارد اضافه میکنند.
۱۳.کل ارزش بازار تسلا موتورز بسیار بالا استارزش کلی بازار تسلا بیش از ۲۴ میلیارد دلار و تقریبا نیمی از ارزش بازار جنرال موتورز است. در نظر داشته باشید که تسلا از جنرال موتورز بسیار بسیار کوچکتر است.
۱۴.به طور رسمی برنامه اصلی تسلا، تولید خودرو نیستتسلا موتورز به جای آنکه با فروش هر محصول سود سرشاری نصیب خویش کند و سیاست پیشرفت پیوسته و پایدار را پیش گرفته تا پس از مدتی در کنار تولید خودرو، به تولید تکنولوژیهای مختلف بپردازد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.