به گزارش سرویس بین الملل خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از ایران در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان افغانستانی در مدارس ایران، گفت: به همراه این تعداد دانش آموزان که با رأفت مقام معظم رهبری و همراهی آموزش و پرورش، بخش عمدهای از دانش آموزان افغانستانی غیرمجاز هم در سال تحصیلی 95-94 در مدارس ثبت نام شده و به ادامه تحصیل پرداختند.
وی با بیان این که شهریه تحصیلی دانش آموزان افغانستانی بر اساس شیوهنامه ثبت نام و با در نظر گرفتن شرایط معیشتی خانوادهها تعیین شده، بیان کرد: این شهریه از یک میلیون و 200 هزار ریال تا 3 میلیون و 600 هزار ریال برحسب مقطع و پایه تحصیلی متفاوت است و تا کنون هیچ گزارشی از استانها ارسال نشده که، دانش آموزی به دلیل عدم پرداخت شهریه ترک تحصیل کرده باشد.
بابالو در گفتو گو با ایرنا گفت: مدارس شهرستانهای استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان،تهران، قم، فارس، البرز و کرمان بیشترین تعداد دانش آموزان افغانستانی را به خود اختصاص دادهاند.
/