به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی «بادیگارد» هجدهمین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشواره فیلم فجر حضور داشت. «بادیگارد» مضمونی اجتماعی دارد، این فیلم درباره یک محافظ شخصی است این محافظ شخصی در بخشی از داستان از جان یکی از شخصیتهای مهم نظام محافظت می کند اما در جایی دیگر و بر اساس حوادث متوجه می شود که او بیش از آنکه به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است.محافظ شخصی دچار تشکیک می شود و این موضوع باعث می شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد و به سراغ محافظت از شخص دیگری برود که یکی از فعالان هسته ای کشور است. فیلم «بادیگارد» محصول سازمان هنری رسانهای اوج است. به گفته کارن همایون فر، بی شک «بادیگارد» بهترین، ساخت یافته ترین، نفس گیر ترین اثر حاتمی کیا است. فیلم «چ»، ساخته قبلی ابراهیم حاتمی کیا 7 سیمرغ بلورین در سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد اما "بادیگارد" با مهری داوران
وی افزود: معتقدم سینما به مفهوم سینمایی که قرار است با تصویر صحبت کند و تصویر موقعیت بسازد، در جامعه و فیلمهای ما مغفول مانده که من در اثرم به همان زبان حرف می زنم. همه این مفاهیم باید در محیط تصویر رخ دهد، نه فقط اینکه در دیالوگها معنی شود؛ من کار تازه ای در «بادیگارد» نکردم و در واقع این کار عجیبی نیست.
حاتمی کیا عنوان کرد: سینما مفهوم ذاتی خود را دارد. من مشکلی ندارم که بگویم فیلم من هالیوودی است؛" هالیوودی"، اگر این معنا را داشته باشد که سینمای قصه گوی آمریکایی که در آن فیلم میسازند و هم اکنون جهان را تسخیر کرده، بله، «بادیگارد» یک فیلم قصه گوی قهرمان ساز و از همین جنس است.
کارگردان «آژانس شیشه ای» تصریح کرد: سینمای فرم گرای من چیز عجیبی نیست. بخشی از آن مربوط به غریزه می شود که دنبال سوژه می گردم. من در سال 94 احساس کردم که الان وقت گفتن این حرفها است، زیرا 8 سال پیش این فیلمنامه را شروع کردم، بارها آن را نوشتم و کنار گذاشتم و بعد از گذشت 8 سال حس کردم که حالا باید آنها را بگویم.
وی عنوان کرد: اینکه این حس از کجا می آیدريال مربوط به مشورت عقلانی و بخشی، بحث حسی آن است که این بحث حسی در فیلمم بسیار غالب بود.
حاتمی کیا خاطر نشان کرد: به سوژه فیلم بعدی خودم فکر نکردم و نمی دانم چه چیزی را قرار است، به تصویر بکشم.