
به گزارش ؛ محمدرضا انصاری در نشست تشریح دستاوردهای فعالان اقتصادی در سفر به ایتالیا و فرانسه افزود : بحران اقتصادی جهان اشتهای زیادی ایجاد کرد که اروپایی ها برای استفاده از بازار 80 میلیونی ما در این مذاکرات حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه مدیریت کردن حضور اروپایی ها در بازار ایران بسیار مهم است ، گفت : در دوران تحریم سختی های زیادی به مردم ما تحمیل شد و اکنون ما با مسئله بیکاری و رکود مواجه ایم در حالیکه اروپایی ها مایل به فروش کالا و اعزام نیروی کار خود هستند ولی مسئله ما کاهش بیکاری و توسعه اشتغال است.
انصاری افزود : ایا شان و شخصیت ما این است که از نظر اقتصادی در منطقه سوم باشیم ، ایا استعداد 80 میلیون نفر صادرات 30 میلیارد دلار کالای غیرنفتی است ، من می گویم ما ظرفیت
صادرات 400 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم.
وی گفت : باید بخش خصوصی وارد میدان شود و خارجی ها با ما وارد مشارکت شوند ، هرچند اداره کردن این موضوع فوق العاده مهم است و کمک اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی و دولت را می طلبد اما در این سفر شاهد این همکاری و حمایت ها بودیم.
انصاری افزود : برجام اغاز یک مسیر است و نباید انتظار داشته باشیم این اتفاق نتایج فوق العاده ای داشته باشد.
انتهای پیام/