
به گزارش
گروه اجتماعی میزان، اکبر عبدالهی اصل درباره اشتباه رخ داده در بسته بندی آمپول هپارین در جعبههای رانیتیدین گفت: متاسفانه در هنگام قرار دادن آمپولهای تزریقی هپارین و رانیتیدین در جعبه توسط یکی از شرکتها اشتباهاتی رخ داده است که سازمان غذا و دارو بعنوان متولی این حوزه ضمن اطلاع رسانی سریع به تمام مراجع خصوصا کادر درمان، نسبت به جمعآوری آن اقدام کرده است.
عبدالهی اصل با بیان اینکه موضوع ریکال این آمپولها به دلیل خطراتی که تزریق اشتباه آنها در پی دارد از نوع ریکالهای درجه یک تلقی میشود، افزود: علاوه بر اطلاع رسانی انجام شده، بخشهای تزریقات نیز به صورت ویژه نسبت به موضوع آگاه شدهاند تا با دقتی دوچندان از مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آورند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان با پذیرفتن این اشتباه اگرچه غیرعمد توسط شرکت مذکور خاطر نشان کرد: با متخلف طبق ضوبط برخورد خواهد شد.