انتقاد نماینده ایران از سوء استفاده از حقوق بشر برای مقاصد سیاسی

19:20 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۶۵۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با اعلام نگرانی جنبش عدم تعهد از استفاده ابزاری از قطعنامه‌های حقوق بشری برای مقاصد سیاسی، گفت: سوء استفاده از موضوع حقوق بشر برای مقاصد سیاسی سبب تضعیف اصول جهانشمولی این حقوق می‌شود.
به گزارش گروه سیاسی میزان، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد حملات تروریستی اخیر داعش در بیروت، بغداد و پاریس را به شدت محکوم کرد.

وی افزود: حوادث تروریستی اخیر یک بار دیگر ثابت کرد تروریسم و افراط گرایی خشونت‌آمیز تهدیدهای جهانی هستند و مبارزه با آن‌ها همکاری جهانی را می‌طلبد.

دهقانی همچنین اضافه کرد: جنبش عدم تعهد درباره استمرار و تکثیر گزینشی قطعنامه‌های کشوری در شورای حقوق بشر و بهره‌برداری ابزاری از این قطعنامه‌ها برای مقاصد سیاسی نگرانی عمیق دارد و معتقد است سوءاستفاده از حقوق بشر برای مقاصد سیاسی موجب تضعیف اصول جهانشمولی حقوق بشر می‌شود.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان همچنین اضافه کرد: جنبش عدم تعهد از همه کشورهای عضو می‌خواهد به منظور پیشگیری از سوءاستفاده سیاسی و گزینشی از حقوق بشر که موجب بی اعتباری کمیسیون حقوق بشر شد، همکاری‌های بین‌المللی و گفت‌وگوی سازنده در حوزه حقوق بشر را افزایش دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *