رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور یک «رمان» در بین نامزدهای بخش «مستند نگاری» جایزه جلال آل احمد

13:33 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۵۹۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان - نامزدهای بخش مستند نگاری جایزه جلال آل احمد در حالی روز گذشته معرفی شدند که نام یک رمان بین آن ها وجود دارد.
به ، نامزدهای بخش مستند نگاری جایزه جلال آل احمد در حالی روز گذشته معرفی شدند که نام یک رمان بین آنها وجود دارد.
 
حضور رمان«تو در قاهره خواهی مرد» در بین ۵ نامزد نهایی بخش مستند نگاری جایزه جلال باعث تعجب اهالی کتاب شده است. این رمان نوشته حمیدرضا صدر است و توسط نشر چشمه منتشر شده است.
 
داوران جایزه ادبی جلال در حالی این کتاب را در بخش مستندنگاری داوری کرده و حتی آن را بعنوان یکی از نامزدهای نهایی معرفی کرده‌اند که پیش از این هم نویسنده و هم ناشر اثر آن را رمان می‌دانند. علاوه بر ناشر که این کتاب را جزو رمان‌های خویش دانسته و پیش از انشتار درباره آن نوشته بود ««و در قاهره خواهی مرد عنوان اولین رمان دکتر «حمیدرضا صدر» است که به‌زودی منتشر می‌شود»، نویسنده هم درباره آن گفته است:



 
«مدت‌ها بود که در فکر نوشتن رمانی براساس واقعیت‌های تاریخی و وقایع مستند بودم. در واقع بعد از ترجمه‌ی رمان «یونایتد نفرین شده» نوشته‌ی «دیوید پیس» که درباره‌ی زندگی «برایان کلاف» مربی جنجالی فوتبال انگلیس بود به فکر نوشتن رمانی با چنین مختصاتی افتادم. برای همین هم به نظرم رسید آخرین شاه ایران بیش از هر چهره‌ی تاریخی دیگری قابلیت دستمایه شدن برای روایت در چنین رمانی را دارد. شخصیتی که قدرت و ثروت او را فراگرفته است و در عین‌حال در خلوت و تنهایی‌اش از چیزهای زیادی هراس دارد و می‌ترسد و این تناقض‌ها و پرداختن به آنها برایم جذاب بود، از طرفی خواندن تاریخ معاصر ایران هم یکی از علاقمندی‌های من است و همه‌ی این‌ها دست به دست هم داد تا رمان «تو در قاهره خواهی مرد» را بنویسم.»




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *