جزئیات نجات نفت کش ایرانی از چنگ دزدان دریایی به روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش

11:36 - 26 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۴۷۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان- امیر دریادار حبیب الله سیاری گفت: ناو شکن جماران که در قالب ناو گروه سی و ششم نیروی دریایی ارتش بامداد یکشنبه فروند نفت کش ایرانی را در حوالی تنگه باب المندب ورودی دریای سرخ از چنگ دزدان دریایی نجات داد.
جزئیات نجات نفت کش ایرانی از چنگ دزدان دریایی به روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی از نجات نفت کش ایرانی از چنگ دزدان دریایی خبر داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ناو شکن جماران که در قالب ناو گروه سی و ششم نیروی دریایی ارتش در حال اجرای ماموریت در آبهای آزاد بین المللی بود بامداد یکشنبه یک فروند نفت کش ایرانی را در حوالی تنگه باب المندب ورودی دریای سرخ از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

امیر دریادار سیاری گفت: دزدان دریایی طی دو مرحله قصد ربایش این نفت کش را داشتند که با ناوشکن جماران و تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش مواجه شدند که با آتش سنگین این ناو گروه دزدان دریایی در هر دو مرحله ناکام ماندند.

وی افزود: ناوگروه سی و ششم نیروی دریایی در دریای سرخ در حال ماموریت است برابر آمار و اطلاعاتی که وجود دارد بحث دزدان دریایی در منطقه نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته و حساسیت موضوع برای امنیت کشتیها زیاد شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش تخصصی زیر دریاییهای نیروی دریایی همراه با پرتاب در ناوگان جنوب در ماههای اخیر خبر داد و افزود: رزمایش بزرگ ولایت 94 نیز در شمال اقیانوس هند تا پایان سال اجرا می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *