جمع‌آوری دفاتر جاری از دفترخانه‌ها تا پایان امسال

14:17 - 25 آبان 1394
کد خبر: ۹۹۱۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- رئيس كانون سردفتران و دفترياران گفت: آمادگی داریم دفاتر جاری تا پايان سال جاری از دفترخانه‌ها حذف و جمع‌آوری شوند و همه دفاتر اسناد رسمی به صورت تمام الكترونيك كار ثبت سند را انجام دهند.
به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتر یاران، محمد رضا دشتی اردکانی درنهمين همایش وبلاگ نویسان دفاتر اسناد رسمی افزود:  وبلاگ‌نويسان نقش بسزايي در آموزش و فرهنگسازي در كل كشور برعهده داشتند.

وی با بيان اينكه بيش از 60 گروه مجازي در اين حوزه فعال هستند اما هيچگاه اين فعاليت‌ها ماندگار نيستند، افزود: دغدغه تشكيل شوراي عالي مجازي براي وبلاگ نويسان، ماندگاري و شناسنامه‌دار بودنشان است.

دشتي اردكاني با اشاره به اينكه تاثير يك كتاب و نوشته به مراتب از تاثير تلويزيون بيشتر است گفت: تاثير فضاهاي مجازي زودگذر است ضمن اينكه اينگونه نرم‌افزارها كه دامنگير خانواده‌هاي ايراني شده است علاوه بر عدم افزودن آموزش و دانش، خساراتي هم به خانواده‌ها وارد مي‌كند.

 وي به آموزش و فرهنگسازي وبلاگ‌ها درخصوص ترويج سند رسمي اشاره و تاكيد كرد: جريان وبلاگ نويسي به همت 15 نفر از سردفتران فعال از سال 1390 با هدف پياده‌سازي اهداف و مقاصد سران دفاتر همگام با سازمان ثبت اسناد و املاك كشور آغاز شد.

  رئيس كانون سردفتران و دفترياران در رابطه با ثبت آني گفت: وبلاگ‌نويسان نقش بسزايي در آموزش و فرهنگسازي در كل كشور برعهده داشتند. شاهد آن بودم که به خصوص از شروع ثبت آنی و الکترونیکی شدن ثبت اسناد، این گروه از همکاران، به آموزش و رفع اشکال دیگران پرداختند و با این اقدامشان، مسیر پیشرفت پروژه عظیم و ملی ثبت آنی را هموار کردند.

 
دشتي اردكاني با اعلام خبري در زمينه حذف دفاتر جاري گفت: آمادگي داريم كه تا پايان سال جاري دفاتر جاري از دفترخانه‌ها حذف و جمع‌آوري شوند و همه دفاتر اسناد رسمي به صورت تمام الكترونيك كار ثبت سند را انجام دهند.

وي در ادامه اظهار كرد: آرزو می‌کنم تا رسیدن به آنچه برای ما بهترین است، شورای عالی جامعه مجازی بتواند فعالیت همکاران را در محیط‌های مختلف سامان دهد و باعث پیوستگی هر چه بیشتر همکاران در این فضا شود.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران، در پايان ياد عبدالله خادمي، سردفتر يك مهاباد را گرامي داشت و افزود: اميدواريم ايشان هر چه زودتر به جمع كانون سردفتران و دفترياران بازگردد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *