رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پول برگزاری اردو هم نداریم / غرق در بحران مالی هستیم

9:40 - 24 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۵۶۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
خبرگزاری میزان - رییس فدراسیون جودو اعلام کرد هیچ دلگرمی مالی نداریم و بدهی‌ها ادامه مسیر را برای ما ناممکن کرده است.
محمدعلی رستگار در گفتگو با خبرنگار ورزشی درباره مشکلات مالی فدراسیون جودو عنوان کرد: بخاطر مشکلات عدیده مالی از طریق کمیته ملی المپیک پیگیری کردم تا کمکی به فدراسیون شود. سفرهای متعددی برای ملی پوشان جودو داشتیم و هم اکنون به سه سهمیه المپیک نزدیک شده ایم.

وی افزود: جودوکاران در مسابقات گرنداسلم امارات امتیازات خوبی بدست آوردند اما سه ورزشکار اصلی ما نیاز مبرم به شرکت در سه تورنمنت مهم پایان سال میلادی دارند که از اواخر آبان در سه کشور چین، کره جنوبی و ژاپن هر یک به فاصله یک هفته برگزار می شود.

رییس فدراسیون جودو گفت: با تمام توان خود در مهرماه امسال در سه اعزام نسبتا سنگین شرکت کردیم و حالا بدهی انباشته شده ای داریم که امکان ادامه مسیر را از ما گرفته است.

شاید تلاشمان بی نتیجه بماند
او با اشاره به از دست دادن مسابقات گرندپری چین یادآور شد: اگر کمک مالی از طرف کمیته ملی المپیک شود می توانیم در مسابقات گرندپری کره در اوایل آذرماه شرکت کنیم و بلافاصله در رقابت های گرنداسلم ژاپن حاضر می شویم، در غیر این صورت این تلاش المپیکی ما ممکن است به خطر بیافتد.

رستگار ادامه داد: قولی از مسئولان برای دریافت کمک مالی نگرفته ایم. به لحاظ مالی دستمان خالی است و هیچ دلگرمی نداریم که به این زودی پولی به حساب فدراسیون واریز شود و به طور جدی تحت فشار هستیم.

وی به اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: از زمان ریاستم در فدراسیون جودو تا به حال اردوهای تیم ملی را به دلایل مالی لغو نکرده ام و از ابتدای امسال هم تمرینات تیم ملی برای جمع آوری امتیازات المپیکی برپا شده است اما حالا به دلیل مشکلات مالی اردوها به خطر افتاده است.

دستمزد پزشک و پول غذای اردوها را نداریم
رییس فدراسیون جودو در خصوص نبود پزشک در اردوهای تیم ملی تصریح کرد: پزشک هم به دلیل مسائل مالی در اردوهای جودو غیبت دارد. از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی و با معرفی سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش برای حضور یک پزشک متخصص در اردوهای تیم ملی جودو اقدام کردیم و چندین بار هم جلساتی با فدراسیون پزشکی داشتیم اما مشکل اساسی ما مالی است و وقتی نتوانیم دستمزد پزشک را به موقع پرداخت کنیم با این مشکلات مواجه هستیم. حتی برای تامین غذای اردوها هم مشکل داریم.

بودجه جودو هر سال کم می شود!
او با اشاره به در پیش بودن بازیهای المپیک ریو گفت: واقعیت امر این است که در سال قبل از المپیک هستیم اما اعتبارات فدراسیون هر سال کمتر می شود. در جلسه ای که با گودرزی دشتیم به آنها حجم برنامه های فدراسیون جودو را اعلام کردم که برای کسب سهمیه لازم است در آن شرکت کنیم و در مقابل بودجه کم فدراسیون را هم گفتم.

رستگار ادامه داد: با تلاش فراوان با یک حامی مالی مناسب قرارداد امضا کردیم اما انها هم با مشکلات مالی قراردادشان را لغو کردند.

رییس فدراسیون جودو در مورد شرایط جودوکاران برای بازی های ریو خاطرنشان کرد: سعید ملایی در رده 22 است و جواد محجوب هم در مسابقات اخیر نتایج خوبی گرفت که اگر در مسابقات آینده 100 امتیاز دیگر کسب کند در بین 22 نفر اول رنکینگ وزنش قرار می گیرد. در صورت قطعی شدن سهمیه المپیک این دو ورزشکار یک سهمیه دیگر هم به ایران تعلق می گیرد.

احتمال اعزام با 3 ورزشکار
وی افزود: در صورت رفع مشکلات مالی با سه ورزشکار و یک مربی در مسابقات کره و ژاپن شرکت می کنیم. ما چند ورزشکار حوب داریم که باید آمادگی آنها را برای کسب سهمیه المپیک حفظ کنیم.

رستگار گفت: اگر مشکلات مالی جودو حل شود تیم ملی با آرامش برنامه هایش را دنبال خواهد کرد. ما نتایج خوبی در رده پایه در مسابقات آسیایی و جهانی داشتیم و در گرنداسلم ابوظبی هم نتیجه خوبی گرفتیم که روند رو به رشد جودو را نشان می دهدو مطمئنم با آرامش به نتیجه بهتری می رسیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *