دادگاه‌های مبارزه با تروریسم در "پاکستان" افزایش می‌یابد

4:00 - 25 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۳۸۱
خبرگزاری میزان - رئیس دیوان عالی پاکستان گفت: در شرایط فعلی نمی‌توانیم به اقدامات معمولی اکتفا کنیم و نیاز به افزایش دادگاه‌های مبارزه با تروریسم داریم.
دادگاه‌های مبارزه با تروریسم در به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از داون، "انور ظهیر جمالی" رئیس دیوان عالی پاکستان در مراسم افتتاح 10 دادگاه جدید مبارزه با تروریسم در کراچی اظهار داشت: در شرایط غیر عادی، انجام اقدامات معمولی ناکافی است.
 
وی افزود: بعد از حادثه 11 سپتامبر پاکستان با تروریسم داخلی و خارجی مواجه شد و در این شرایط فوق العاده نیاز به اقدامات ویژه از جمله برپایی دادگاه های مبارزه با تروریسم دارد.
 
جمالی تأکید کرد: بر اثر حملات تروریستی تعداد زیادی از وکلا، قضات و مردم بی‌گناه کشته شدند بنابراین تأسیس 10 دادگاه مبارزه با تروریسم یکی از راه‌های مقابله با وضعیت فعلی می‌باشد. اگر تسهیلات لازم برای قضات فراهم شود آنها می‌توانند در زمان کمتری به پرونده‌های تروریست‌ها رسیدگی کنند.
 
انور ظهیر جمالی تأکید کرد: اوضاع نسبت به گذشته در حال بهبود یافتن است.
 
دولت پاکستان پس از حمله تروریستی به مدرسه غیر انتفاعی ارتش پاکستان در شهر «پیشاور» در دسامبر سال گذشته، طرح 20 ماده‌ای اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم با اتفاق آرای همه احزاب سیاسی در پارلمان و سنای این کشور تصویب کرد.
 
بر اساس این طرح، نیروی امنیتی پاکستان بیش از 100 تروریست را تاکنون اعدام کرده‌اند و همچنین ده‌ها تروریست و جنایتکار در شهرهای مختلف دستگیر و یا در درگیری با نیروهای امنیتی این کشور کشته شده‌اند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *