رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترکیه هم ناامن می شود

13:20 - 23 آبان 1394
کد خبر: ۹۸۲۵۰
خبرگزاری میزان - انفجارهای فرانسه و لبنان خبر از ناامنی های دیگری را در کشورهای منطقه، چه حامی تروریست ها و چه کشورهایی که در حال مبارزه با آنها هستند می دهد.
به گزارش گروه بین الملل فرانسه اکنون به خاطر حمایت از تروریست ها هدف اقدامات تروریستی قرا گرفته و لبنان هم به خاطر ورود نیروهای حزب الله برای مقابله با گسترش تروریست های تکفیری هدف انفجار تروریستی قرار گرفت.

اما در این میان ترکیه که در مرز با سوریه بحران زده قرار گرفته است، بیشترین کمک ها را به نیروهای تروریستی مستقر در سوریه کرده است و اکنون تروریست ها به خاطر شکست های سنگینی که از ایران و روسیه خورده اند، قادر با ارسال کمک های بیشتری به تروریست ها نیست.
 
دولت رجب طیب اردوغان بیشترین دشمنی را علیه دولت و ملت سوریه از خود بروز داده است و همچنان پافشاری می کند که باید اسد برود. سیاست حزب عدالت و توسعه پس از این که در انتخابات خرداد ماه گذشته شکست خورد، ایجاد فضای رعب و و حشت بود تا به مردم این کشور بگوید تنها راه شما برای برون رفت از چنین فضای ناامنی، انتخاب حزب عدالت و توسعه در انتخابات زودهنگام این کشور است.

همه اقداماتی که ترکیه در منطقه انجام داده و همچنان هم بر آنها پافشاری دارد، عوامل مهم و تأثیر گذاری خواهند بود که باعث خواهد شد آینده ترکیه روشن نباشد.

علاوه بر حمایت از تروریست های سوریه درگیری های گسترده ارتش ترکیه با کردهای این کشور و پایان دادن به آتش بس آن هم یکطرفه یکی دیگر از دلایل بروز ناامنی در ترکیه است.

اکنون تروریست های سوریه از هر قماشی که هستند، شکست های سنگینی را متحمل شده اند و بخش های زیادی از خاک سوریه که در دست آنها بود ارتش سوریه با حمایت های ایران و روسیه آزاد کرده و عملیات پاکسازی این کشور از شر گروه های تروریستی ادامه دارد.

نیروهای این گروه ها برای گریز از حملات گسترده مجبور به فرار می شوند. اکنون تروریست های تکفیری سوریه یا باید به مرزهای ترکیه فرار کنند یا به مرزهای عراق. در عراق نیز مبارزه با حضور تروریست های تکفیری در این کشور با جدیت دنبال می شود و مناطق زیادی از خاک عراق از چنگ تروریست ها درآمده است.

تحولات میدانی منطقه در سوریه وعراق نشان دهنده شکست های سنگین گروه های تکفیری است.

ادامه روند مبارزه با گروه های تروریستی نوید شکست آنها را در سوریه و عراق می دهد، اما فرار آنها، دیگر کشورها را درگیر خواهد کرد. کشورهایی مانند ترکیه برای این که از عواقب فرار تروریست ها در امان باشند باید در سیاست های خود تغییرات اساسی ایجاد کنند.

مقامات ترکیه نخستین کاری که باید انجام دهند فکر خود را از ادامه دشمنی با دولت و ملت سوریه خالی کنند و تنها در اندیشه ایجاد امنیت در منطقه به ویژه در خاک خود باشند. اکر همچنان خود را ملزم به سرنگون کردن بشاراسد بدانند باید در انتظار بروز ناامنی های شدیدی در کشور خود بمانند.

اردوغان و دیگر هم حزبی های او نباید به خاطر رأی آوردن مغرور شوند، رأی مردم به آنها در انتخابات پارلمانی نه از سر اعتماد بلکه از سر ناچاری بود که دولت حاکم فضای آن را ایجاد کرده بود.

ترکیه در مرز خطر جدی ناآرامی و بحران قرار گرفته است. این بحران می تواند نا امنی هایی را در ترکیه ایجاد کند که با گسترش آن اوضاع سیاسی و اقتصادی این کشور هم تحت تأثیر مستقیم آن قرار بگیرد.

آغاز چنین بحرانی در ترکیه کشورهای اطراف را هم تحت تأثیر قرار خواهد. جمهوری آذربایجان که زمینه های اولیه را در وجود خود برای حضور نیروهای تکفیری دارد در برابر ترکش های تحولات ترکیه قرار خواهد گرفت.

پیش بینی هایی که جمهوری اسلامی ایران از آینده منطقه غرب آسیا می کرد، متأسفانه با بی توجهی همسایگان روبرو شد. اکنون همانها باید در انتظار بروز خوادثی باشند که بحران زا و بحران ساز خواهد بود.



حسن
|
-
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
زنده باد ایران
نادر
|
-
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
انشاله
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
فردا مسلمانان متهم می شند نه داعش و حمله به مسلمانان اوج می گیره ۱۱ سپتامبر را فراموش نکنید تاریخ تکرار می شود
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
0
0
سلام خسته نباشی.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *