رفع تصرف بیش از 43 میلیون مترمربع اراضی ملی و منابع طبیعی

3:47 - 22 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۷۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین مظفری از رفع تصرف، بیش از 43 میلیون مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی طی 6 ماهه اول سال جاری خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی ،حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری در حاشیه نشست با مسئولان قضایی و اداری در مجتمع قضایی ولایت مشهد با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» و دستورات ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص مقابله با پدیده شوم زمین خواری افزود: متأسفانه در سالهای اخیر به دلایل گوناگون از جمله بی توجهی برخی مسئولان به مصالح و منافع عمومی و عدم انجام دقیق وظایف و تکالیف قانونی در کنار سوء استفاده عده ای فرصت طلب و سودجود ، شاهد تصرف بخشی از اراضی ملی و منابع طبیعی در نقاط مختلف کشور از جمله در استان پهناور خراسان رضوی بودیم.
 
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دادگستری خراسان رضوی به ویژه در یک سال اخیر در قالب های گوناگون از جمله شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در جهت برخورد با این پدیده شوم تلاش وافری داشت و بحمدالله شاهد آثار و نتایج مثبت این تلاشها نیز بوده ایم.

وی نگاه دادگستری استان به مقوله زمین خواری را یک نگاه جدی دانست و افزود: هم اکنون تمامی رؤسای حوزه های قضایی و دادستانهای شهرستانهای استان در کنار مسئولان ذی ربط در ستاد دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تلاش هماهنگی جهت برخورد با زمین خواران و سوء استفاده کنندگان از بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی به کار بسته اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری خاطر نشان کرد: با صدور بخشنامه هایی از کلیه مسئولان قضایی خواسته شده تا بدون هرگونه اغماضی با زمین خواران و حتی مسئولانی که بر اثر بی توجهی به وظایف قانونی موجبات صدمه به اموال عمومی و دولتی و بیت المال را فراهم می کند؛ در چهارچوب قانون برخورد کنند.

وی از صدور بخشنامه هایی با همین موضوع توسط دادگستری استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: متعاقب تدوین برنامه ها و صدور این بخشنامه ها با موضوع برخورد جدی و قاطعانه با زمین خواران و سهل انگاری برخی متولیان امر، طی 6 ماهه ابتدای سال 1394 با تشکیل حدود 50 پرونده در حوزه های قضایی مشهد ، جغتای، ششتمد، چناران، رشتخوار، تربت حیدریه، خواف، زاوه، سبزوار، میان جلگه، داورزن، درگز، صالح آباد، قوچان، طرقبه شاندیز، فریمان و چند حوزه دیگر و با تلاش فراوان، شاهد رفع تصرف از (چهل و سه میلیون و 616 هزار و 862) متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی بودیم که نشان دهنده عزم راسخ دستگاه قضایی استان در برخورد با این پدیده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه قضایی زبرخان نیز 11 سهم مشاع از شش دانگ از مزارع آستان قدس رضوی رفع تصرف شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مظفری افزود: اقدامات ما در مواجهه با پدیده زمین خواری در دو حوزه پیشگیری و برخورد ساماندهی شده و علاوه بر اقداماتی که شرح آن گذشت برنامه های دیگری نیز در آینده در راستای پیشگیری و برخورد با پدیده زمین خواری، زمین خواران و برخی مسئولان بی توجه به اموال عمومی و بیت المال اجرا خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *