تشکیل جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری شهرستان سراب

20:30 - 19 آبان 1394
کد خبر: ۹۷۰۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سراب با موضوع کاهش تصادفات جاده‌ای تشکیل شد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان سراب با حضور رئیس دادگستری شهرستان سراب، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، بخشداران بخش مرکزی و بخش مهربان، شهردار سراب، فرمانده منطقه انتظامی شهرستان، فرمانده پلیس راه شهرستان، رئیس اداره راه و شهرسازی و رئیس فوریتهای پزشکی شهرستان سراب با موضوع کاهش تصادفات جاده ای در محور سراب- بستان آباد تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه مهدی شمسی رئیس دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سراب به بیان ضرورت جلسه در خصوص موضوع پرداخته و از آمار رو به رشد تصادفات در محور سراب- بستان آباد با وجود حجم بالای ترافیکی و ترانزیتی و عدم تکمیل جاده دو بانده در محور مذکور انتقاد نمود و عزم بیشتر مسئولین در جذب اعتبارات و تکمیل طرح جاده و بازدید میدانی از جاده و اعلام نقایص آن از طرف کارشناسان و صدور دستورات مقتضی در محل را خواستار شد.

سرهنگ جعفرزاده فرمانده منطقه انتظامی سراب نیز نسبت به ارائه گزارش آمار تصادفات جرحی و فوتی در جاده های شهرستان سراب و مقایسه آن طی سالهای 1392 و 1393 و شش ماهه سال 94 پرداخت.

در ادامه، انجام اقدامات عملیاتی ذیل مورد تصویب قرار گرفت:

1-    مقرر شد نسبت به نصب چراغهای LED هشداری در نقاط حادثه خیز توسط اداره راه و شهرسازی در اسرع وقت اقدام گردد.

2-    اداره راه و شهرسازی با هماهنگی پلیس راه و شناسائی نقاطی که وسوسه سرعت در راننده ایجاد می کند؛ نسبت به تهیه و نصب دوربین سرعت سنج ثابت اقدام نماید.

3-    اداره راه و شهرسازی با توجه به آماده سازی 15 کیلومتر از جاده دوبانده از خروجی سراب تا پل بافتان تا آخر آذرماه نسبت به گشایش مسیر اقدام نماید.

4-    هماهنگی لازم توسط بخشدار بخش مرکزی با ادارات منابع طبیعی و فوریتهای پزشکی در راستای تعیین پد (فرودگاه) اورژانس هوائی معمول گردد تا علاوه بر محل پیشنهادی در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی، حداقل در 2 یا 32 محل دیگر جهت دسترسی کامل به محورهای مواصلاتی و انتقال سریع مصدومین به مراکز مجهز درمانی توسط اورژانس هوائی میسر گردد.

5-    نسبت به بازدید میدانی از محور سراب- بستان آباد توسط اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سراب اقدام و راهکارهای قابل اِعمال و سریع در راستای کاهش تصادفات اتخاذ و عملیاتی گردد.     



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *