پزشکی قانونی نهادی تاثیرگذار در احقاق حقوق مردم است

13:38 - 19 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۹۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - برزگر گفت: پزشكي قانوني نهادی تاثیرگذار در احقاق حقوق مردم و سهولت قضاوت در دادگاه‌ها است و کارکنان آن همواره تلاش مي كنند با وجود مشكلات بسيار از جمله كمبود نيرو و حجم بالاي كار، وظايف خود را به درستی انجام دهند.
به گزارش به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر عبدالرزاق برزگر قائم مقام پزشکی قانونی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی افزود: آبرو، جان و حقوق مهم مردم مواردی است که پزشکی قانونی با آنها سر و کار دارد که برای حفظ این حقوق باید کار دقیقی از سوی کارکنان صورت گیرد و باید افتخار کنیم که نیروهای این سازمان با وجود مشکلات و کمبود امکانات فعالیت های شایان توجهی را در این خصوص داشته اند.

وی با اشاره به اينكه صبر و شکیبایی در انجام ماموریت های محوله همواره مورد توجه كاركنان پزشكي قانوني است، تصريح كرد: این سازمان با مشکلاتی در خصوص فضای فیزیکی و نیروی انسانی رو به روست که امیدواریم با اهتمام نهادهای مرتبط این مشکلات برطرف شود.

دكتر برزگر در اين مراسم با قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: امیدواریم در دوره مديريت جدید نیز با تلاش بیش از پیش زمینه رضایت بیشتر شهروندان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌ غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه باید بستر‌های لازم برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر پزشکی قانونی استان آذربایجان‌ غربی فراهم شود اظهار کرد: اخلاق یکی از مهم‌ترین اصولی است که لازم است در جامعه پزشکی و قضایی رعایت شود چرا که حداقل می‌توان با استفاده از اخلاق و رفتار نیکو دل مردم ناراحت را به دست آورد.

توکل حیدری با اشاره به  اینکه عدالت در کار پزشکی اهمیت بسیاری دارد اعلام کرد: برای اینکه حقی از فردی ضایع نشود باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده و همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌ غربی گفت: پزشکانی که در پزشکی قانونی مشغول به فعالیت هستند لازم است که در کارشناسی‌های خود عدالت را رعایت کرده و دقت نظر کافی را داشته باشند.

كاركنان پزشكي قانوني نيروهايي خدوم و تلاشگرند
مدیرکل سابق پزشکی قانونی آذربایجان غربی نیز بیان کرد: کارکنان پزشکی قانونی استان با وجود صعوبت کار و درآمد کم نیروهایی خادم و تلاشگر هستند.

دكتر علی افتخاری کارکنان پزشکی قانونی استان را افرادی تلاشگر، خادم و شریف دانست و افزود: با وجودی که خدمت در این مجموعه و بخش‌های مختلف آن به ویژه سالن تشریح جسد و امثال آن از دشواری خاص و غیرقابل‌ وصفی برخوردار است، اما پرسنل این مجموعه همواره در ماموریت‌ها و انجام وظایف خود توام با احساس مسئولیت شرعی و قانونی کار کرده‌اند.

وی پزشکی قانونی را بازوی علمی و توانمند دستگاه قضایی استان دانست و یادآوری کرد: حدود یک سوم پرونده‌های قضایی به پزشکی قانونی جهت صدور نظر کارشناسی ارجاع می‌شود، بنابراین تلاشگران این مجموعه به شکل متفاوت امر قضاوت را هم انجام می‌دهند.

سرپرست جديد پزشكي قانوني استان نيز گفت: حمایت از مظلومان و تلاش برای استیفای حقوق‌شان یکی از بدیهی‌ترین وظایف تلاشگران این مجموعه به شمار می‌رود که در این سمت و سو گام برمی‌دارند.

دكتر رسول روشني با اشاره به اینکه کارکنان این مجموعه در همه پست‌های سازمانی اعم از کارشناس، کاردان پزشکی قانونی، پزشک و ... در راستای خدمت به ارباب رجوع و احقاق حق‌شان گام‌های بلندی برمی‌دارند، یادآوری کرد: تعامل با سازمان‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه قوه ‌قضائیه در تحقق اهداف موثر است.

يادآور مي شود در این مراسم با قدرداني از زحمات علی افتخاری مدیرکل سابق پزشکی قانونی آذربایجان غربی طي هشت سال گذشته، دكتر رسول روشنی به عنوان سرپرست جدي این اداره كل معرفی شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *