انقلاب اسلامی ایران ماهیت استکبار ستیز دارد

22:20 - 18 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۶۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: انقلاب ایران مبتنی بر آموزه های دینی است و با تأسی از قیام عاشورا شکل گرفته است؛ لذا ماهیتی استکبار ستیز دارد وبراین اساس ظلم ظالمان را نمی پذیرد.
به گزارش به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی، دکتر ذبیح اله خدائیان  همزمان  با یوم الله 13 آبان در مسجد جامع فریدونکنار و در جمع مردم این شهستان با اشاره به ضرورت روشنگری در خصوص مفهوم استکبار ستیزی و مبارزه با استکبار افزود: واژه مستکبر برای کشورهایی به کار برده می‌شود که در امور کشورهای دیگر دخالت می کنند و تمامیت خواهی ویژگی بارز  کشورهای مستکبر است.

معاون حقوقی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی نه تنها در مقابل مردم کشورهای تحت سلطه خود را پاسخگو نمی داند، بلکه آنها را وادار می سازد که آنگونه که استکبار می خواهد بیندیشند و عمل کنند. استکبار جهانی در کشور های تحت سلطه تلاش می کند قدرت ابتکار و خلاقیت را از مردم سلب سازد و آنها را به مصرف کننده صرف کالاهای خود تبدیل کند؛ که نمونه بارز آن را در کشور ایران قبل از انقلاب مشاهده می توان مشاهده کرد.

خدائیان در ادامه با طرح این پرسش که چرا جمهوری اسلامی ایران نماد مبارزه با استکبار شناخته می شود یادآور شد: انقلاب ایران مبتنی بر آموزه های دینی است و با تأسی از قیام عاشورا شکل گرفته است؛ لذا ماهیتی استکبار ستیز دارد وبراین اساس ظلم ظالمان را نمی پذیرد.
 وی با اشاره به آیه شریفه «من یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا» تأکید کرد: کشوری که بر پایه احکام اسلام واقعی شکل گرفته باشد نمی تواند در مقابل استکبار جهانی بی تفاوت باشد.

معاون حقوقی قوه قضائیه آمریکا را نماد کامل استکبار جهانی دانست و افزود:  تا زمانی که آمریکا خود را کدخدای جهان بداند ومعتقد به این امر باشد سایر کشورها موظف به تبعیت از دستورات این کشور هستند، مردم کشور ما نیز در مقابل آن ایستادگی خواهند کرد؛ چرا که در چنین شرایطی سازش با آمریکا به معنی پذیرش سلطه و خیانت به خون شهدایی است که در را ه استقلال کشور عزیزترین گوهر گرانبهای خویش، جان، خود را نثار کردند.

خدائیان سپس به تبیین راه نفوذ آمریکا در کشور ایران پرداخت و اظهار داشت: دشمن  یک جنگ تمام عیار را علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته است؛ جنگی که دشمن آن پنهان است و تیرهای سهمگین آن به شکل امواج الکترونیکی و نامرئی مردم ما را نشانه گرفته است.
 
معاون حقوقی قوه قضائیه با یادآور شدن خطر دو چندان  جنگ نرم نسبت به جنگ سخت تأکید کرد:  هدف این جنگ استحاله فرهنگی جامعه است و مقابله با این پدیده بر همگان ضروری است.  
خدائیان در پایان این دیدار مردمی به تبیین آثار سفر ریاست محترم قوه قضائیه به استان مازندران پرداخت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *