"پاکستان": در مبارزه با تروریسم، از آمریکا بهتر عمل کرده ایم

11:19 - 18 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۴۲۴
خبرگزاری میزان - وزیر دفاع پاکستان، بیش از یک دهه حضور نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه به ویژه در افغانستان را زیر سوال برد و گفت: دستاوردهای اخیر ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم به مراتب بیشتر و بهتر از دستاوردهای حضور نظامی آمریکا و متحدان غربی اش در منطقه بوده است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، خواجه محمد آصف گفته است که نیروهای مسلح پاکستان از یکسال و نیم پیش عملیات گسترده ای موسوم به 'ضرب عضب' را علیه تروریست ها در مناطق قبایلی این کشور در نزدیک مرز افغانستان آغاز کرده اند که همچنان ادامه دارد و دستاوردهای بسیار بزرگی به همراه داشته است.

وی گفت: دستاورد نیروهای امنیتی پاکستان برای نابودی تروریسم در این یکسال و نیم گذشته در مقایسه با عملکرد آمریکا و غربی ها در طول مدت بیش از یک دهه اخیر، بیشتر، بهتر و موثرتر بوده است.
 
وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد: اقدامات ضدتروریستی پاکستان برای تمام منطقه از جمله افغانستان سودمند است.
 
آمریکا به همراه تعدادی از متحدانش در سال 2001 و پس از حوادث ساختگی یازده سپتامبر، به بهانه مبارزه با تروریسم، به افغانستان لشگرکشی کرد.

اما با وجود گذشت 14 سال از این لشگرکشی که در طول این سالها منجر به کشته شدن تعداد زیادی از افراد غیرنظامی و زنان و کودکان شده است، آتش ترور و فعالیت های تروریستی در منطقه نه تنها فروکش نکرده، بلکه اکنون از افغانستان خبر می رسد که تروریست های داعش هم در آن کشور نفوذ کرده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *