حضرت یوسف(ع) سازنده اهرام مصر است + تصاویر

3:43 - 18 آبان 1394
کد خبر: ۹۶۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
خبرگزاری میزان - بن کارسون معتقد است یکی از رهبران نامبرده در انجیل سازه‌های شهر جیزه را نه به‌عنوان مقبره فراعنه مصر که برای ذخیره غلات ساخته بود. وی که نامزد پیشرو حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، می‌گوید یک شخصیت مذهبی به نام جوزف (یوسف) اهرام بزرگ مصر را ساخته است.
به گزارش به نقل از تابناک، این جراح بازنشسته 64 ساله به‌ تازگی در نظرسنجی‌های انتخاباتی ماه نوامبر کاخ سفید از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

وی در جلسه امضای کتابی که در فلوریدا برگزار شد، دوباره از ادعای خود درباره ماهیت اصلی اهرام مصر به‌ عنوان انبار غله دفاع کرد و گفت: «برخی از مردم که مثل من به انجیل باور دارند، این نظریه را اصلاً احمقانه نمی‌دانند ... ترقی خواهان سکولار هر بار که این موضوع مطرح می‌شود، آن را به سخره می‌گیرند».

حضرت یوسف (ع) سازنده اهرام مصر است + تصاویر

وی در مصاحبه‌ای با سی بی اِس گفت: نظریه شخصی من این است که جوزف (یوسف) اهرام جیزه را برای ذخیره غلات ساخت ... امروزه تمام باستان شناسان تصور می‌کنند که این اهرام به‌عنوان آرامگاه فراعنه احداث‌شده بودند.

ظاهراً آقای کارسن با توجه به «کتاب آفرینش» (the Book of Genesis) چنین نظریه‌ای را مطرح کرده است. در بخشی از این کتاب آمده «جوزف آن‌قدر غلات را که همچون شن‌های ساحل فراوان بودند، ذخیره کرد که حسابش از دست خارج شد، چراکه از فراوانی قابل‌شمارش نبودند».

حضرت یوسف (ع) سازنده اهرام مصر است + تصاویر

این نامزد انتخاباتی که نخستین بار است در چنین کارزارهایی شرکت می‌کند، پیش‌ از این نیز اظهارات بحث‌ برانگیز دیگری را مطرح کرده است. مثلاً وی مسئله سقط‌جنین و برنامه مراقبت‌های بهداشتی رییس‌جمهور باراک اوباما را برده‌داری می‌داند.

طبق انجیل، جوزف به‌عنوان برده فروخته و در نهایت وزیر یا مرد دست راست فرعون شد. وی در طی دوران قحطی 7 ساله که پس از هفت سال فراوانی مصر را فرا گرفت، به مردم مصر و بقیه کشورهای دنیا غذا داد. هرچند در متن این کتاب سخنی از یک رهبر عَبری که اهرام را بسازد، نیامده است. با این‌حال بسیاری از مصر شناسان فردی به نام هِمون (Hemon) را وزیر چئوپس و معمار قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین هرم از اهرام ثلاثه جیزه متعلق به 2600 سال پیش از میلاد مسیح می‌دانند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مصر اهرام یوسف حضرت

مجتبی اژنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
اهرام ثلاثه در زمان پیامبری حضرت موسی
ساخته شده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *