رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیشترین ترانزیت از کدام بندر است؟/ ترانزیت ۷ میلیون تنی کالا از مرزها

22:00 - 16 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۸۰۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی از ترانزیت بیش از ۷ میلیون و ۱۰۲ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور در هفت ماه امسال خبر داد.
به گزارش ، محمدجواد عطرچیان اظهار کرد: در این مدت سه میلیون و 250 هزار تن مواد نفتی و 3 میلیون و 851 هزار تن مواد غیرنفتی ترانزیت شده است که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی، کالاهایی مانند مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و مواد غذایی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی افزود: از میان مرزهای کشور بندرعباس با یک میلیون و 968 هزار تن معادل 28 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالاست. پس از آن مرزهای پرویز خان با 24 درصد، باشماق با 12 درصد و بازرگان با 11 درصد در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی اظهار داشت: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام در رده نخست است و پس از آن مرزهای بندرعباس، لطف‌آباد و سرخس در رده‌های بعدی قرار دارد.

عطرچیان بیشترین تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 323 هزار دستگاه سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 204 هزار دستگاه - سفر کامیون ایرانی و بقیه از سایر ملیت‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئو پلتیک خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل‌های کافی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق شیوه‌های گوناگون حمل و نقل است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *