توسعه قضایی با اجرای گام به گام برنامه‌ها در استان‌ها

13:34 - 15 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۳۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - افتخاری گفت: بررسی توسعه قضایی در دستور کار اداره کل پیشگیری قضایی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه قرار دارد تا برنامه 5ساله را بر اساس آن تنظیم کند و در اختیار آن معاونت قرار دهد.
به به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، علی افتخاری در نشست «کارگاه آموزشی پیشبرد کمی و کیفی برنامه‌های استانی سال 94» که با حضور نمایندگان استان‌های مختلف در سالن جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، گفت: بررسی توسعه قضایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا برنامه 5ساله را براساس آن تنظیم کند و به عنوان پیشنهاد آن را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اعلام خواهد کرد.

وی برگزاری چنین کارگاهی را در راستای برقراری تعامل تنگاتنگ میان استان‌ها و این اداره‌کل به‌منظور تحقق اهداف تدوین شده در زمینه مباحث قضایی در پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: با این اقدام، تجربیات و اطلاعات بدنه کارشناسی ستاد در معاونت و مجریان و هدایتگران برنامه‌ها در استان‌ها برای اجرا در برنامه‌های سال جاری تبادل خواهد شد.

افتخاری تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های اداره‌کل پیشگیری‌های قضایی رصد تمامی برنامه‌های استان‌ها براساس مولفه‌های ثبت شده در سامانه این معاونت با هدف پیشبرد کمی و کیفی سیاست‌هاست تا میزان اثربخشی آن بررسی و پیگیری شود.

مدیرکل پیشگیری‌های قضایی با بیان اینکه در این کارگاه میزان پیشروی کارهای انجام شده در هر استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: فضای تعاملی در این نشست موجب می‌شود تا استان‌های موفق با بیان تجربه‌های خود، به نحوی موانع و نواقص به وجود آمده در فعالیت‌های استان‌های دیگر را برطرف کنند.

افتخاری بررسی تمامی زوایای برنامه‌ها برای ایجاد چرخه تبادل اطلاعات در حوزه پیشگیری از وقوع جرم میان همکاران قضایی کشور را از دیگر اهداف این نشست دانست و گفت: نتیجه حاصل از این جلسه موجب ایده‌پردازی در برنامه‌های کلان، راهبردی، مدیریتی و کارشناسی در سال‌های آتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی در راستای اسناد بالادستی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله) در برنامه ششم توسعه در سال 95، بررسی بیشترین عناوین جرایم و چگونگی رویکرد مسئولان قضایی هر استان و همچنین پیگیری سیاست‌های کلان این معاونت از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

گفتنی است، در این نشست مجریان برنامه‌های اداره‌کل پیشگیری‌های قضایی از استان‌های اردبیل، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌شمالی، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران و یزد حضور داشتند و هر یک به تشریح میزان پیشرفت فعالیت‌های خود در 6ماهه نخست امسال پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *