25 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران

12:51 - 15 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۳۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - به دنبال بارش و سرمای چند روز اخیر استان های مختلف، مسئولان هشدار دادند که آلودگی هوا کلانشهرها را تهدید می کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، در حال حاضر شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر‌جمعیت و وقوع پدیده وارونگی هوا در استان تهران هستیم.

در زمان حاکمیت شرایط جوی ناپایدار، دو عامل باعث ایجاد هوای خوب و نسبتا پاک می‌شود، عامل اول اینکه در شرایط ناپایداری، هوا به سمت سطوح بالاتر صعود می‌کند و آلودگی در حجم بیشتری توزیع می‌شود و معمولاً در این شرایط وزش باد نیز وجود دارد که سبب تهویه هوای شهر می‌شود. عامل دوم اینکه در شرایط ناپایدار وجود رطوبت کافی بارش، موجب شسته شدن هوا می‌شود.

در حالت برعکس در صورت حاکمیت شرایط پایدار در جو، جریان هوا ضعیف است و صعود هوا اتفاق نمی‌افتد، هنگامی که یک توده هوای پرفشار حاکم باشد و زمین نیز به علت تابش موج بلند، سردتر شود هوای مجاور سطح نیز به تدریج از پائین سرد شده و یک وارونگی هوا در سطوح پائین جو شکل می‌گیرد که موجب انباشته شدن آلاینده‌ها می‌شود، این آلاینده‌ها در حجم کمتری در سطح پائین توزیع شده و غلظت آلاینده‌ها بالا می‌رود.
27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران
27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران


27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران27 عکس هوایی از آلودگی هوای تهران


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *