اردن، دومین ایستگاه سفر خاورمیانه ای فرمانده نیروی هوایی "پاکستان"

22:20 - 16 آبان 1394
کد خبر: ۹۵۱۳۵
خبرگزاری میزان - "سهیل امان" فرمانده نیروی هوایی پاکستان که این روزها مشغول سفر دوره ای در منطقه خاورمیانه است، روز گذشته و پس از پایان سفر به قاهره، وارد امان پایتخت اردن شد.
اردن، دومین ایستگاه سفر خاورمیانه ای فرمانده نیروی هوایی به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی پاکستان، سهیل امان شب گذشته (چهارشنبه) در امان با عبدالله پادشاه اردن دیدار و مراتب احترام دولت پاکستان را به وی ابلاغ کرد.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان در این دیدار از حمایت های امان از اسلام آباد قدردانی کرده است.
پادشاه اردن نیز در این دیدار با ابراز رضایت و اطمینان از روابط دوستانه کشورش با پاکستان و تاکید بر تقویت همکاری ها در بخش های مختلف، از نقش نیروی هوایی پاکستان در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

پادشاه اردن همچنین خواستار تقویت مناسبات دوجانبه میان نیروهای مسلح پاکستان و اردن از جمله نیروی هوایی دو کشور شد.

سهیل امان فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان قبل از سفر خاورمیانه ای به مصر و اردن، در هفته های گذشته به آمریکا و انگلیس سفر کرده بود و در جریان این سفرها، دیدارهای مهمی با همتایان آمریکایی و انگلیسی و مقامات عالی نظامی این دو کشور انجام داد.

نیروی هوایی ارتش پاکستان هشتم اردیبهشت پارسال (28 آوریل 2014) با هدف تقویت توان نظامی خود، پنج فروند جنگنده اف 16 را که پیشتر در اختیار اردن بود، از این کشور عربی تحویل گرفت.

این پنج فروند جنگنده اف 16 بخشی از قرارداد تحویل 13 فروند جنگنده نظامی اردن به پاکستان محسوب می شود که در سال 2013 امضا شد.

هفتم اردیبهشت امسال (27 آوریل) نیز سرلشکر منصور سلیم الجبور فرمانده نیروی هوایی اردن به دعوت همتای پاکستانی خود به اسلام آباد سفر کرد و وی در جریان این بازدید با مقام های عالی نظامی پاکستان دیدار و گفت وگو انجام داد.

همزمان با سفر خاورمیانه ای فرمانده نیروی هوایی پاکستان، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور نیز به عربستان سفر کرده است.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *