به سفارش یادگار امام «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو » را خواندم

13:36 - 13 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۸۶۲
خبرگزاری میزان - اسفنديار قره‌باغی گفت : مرحوم سید احمد خمینی یک شب به ما گفتند که چرا درباره آمریکا سروده ای ندارید؟ و همین باعث شد که به سراغ این کار برویم.
اسفنديار قره‌باغی خواننده آهنگ «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو » در گفت و گو با در خصوص خواندن این آهنگ گفت : شبی در منزلی بودیم و مرحوم سید احمد خمینی هم که در آن جمع حضور داشت، به ما گفت چرا علیه آمریکا آهنگی نمی سازید؟

وی افزود: همان صحبت یادگار امام، مرحوم سید احمد خمینی برای ما انگیزه ای شد و همان شب حمید سبزواری تا صبح نشست و شعر «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو » را سرود.

قره باغی تصریح کرد: روز بعد احمد علی راغب آهنگسازی این قطعه را انجام داد و یک روز بعد نیز سید محمد میرزمانی آهنگ را تنظیم کرد و فردای آن روز در رادیو، نوار ترانه "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" را جمع کردیم.

وی بیان کرد : می توانم بگویم که این اثر جزو نادرترین آهنگ هایی بود که در 48 ساعت آن را تنظیم و ضبط کردیم درحالیکه الان اگر بخواهیم یک آهنگ ساده را هم ضبط کنیم یک ماه طول می کشد.

قره باغی در خصوص تاثیر گذاری بالای این ترانه گفت: دلیل این اثر گذاری فقط به این دلیل بوده که این سروده و شعر، بر مبنای واقعیت محض بوده و اکنون بعد از گذشت 30 سال هیچ کدام از کلمات این سرود و آهنگ خلافش ثابت نشده و مردم کشور عزیزمان همچنان این اثر را زمزمه می کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *