توسعه مراکز مشاوره ژنتیک در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک در آینده نزدیک

13:29 - 13 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۸۵۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از توسعه مراکز مشاوره ژنتیک در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک در آینده نزدیک خبر داد و گفت.
توسعه مراکز مشاوره ژنتیک در شهرستان‌ها و شهرهای کوچک در آینده نزدیکبه گزارش گروه اجتماعی میزان، حسین بختو در سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت‌ها اظهار کرد:  سازمان بهزیستی گام‌های موثری را درخصوص تشخیص و درمان بیمایر‌های ناشی از ژنتیک انجام داده است، به طوری که می‌توان گفت در 50 الی 60 سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در این بخش صورت گرفته است که در کشور ما در 15 ا لی 20 سال گذشته توجه ویژه‌ای به تشخیص بیماری‌های ژنتیکی و درمان آن شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی وابستگی بسیاری را به مشاوره‌های ژنتیکی دارند، گفت: در واقع می‌توان با مشاوره‌های به موقع از بروز بیماری‌های ژنتیکی از جمله معلولیت‌ها جلوگیری کرد، چرا که معلولیت از لحاظ مالی و اجتماعی برای خانواده و کشور هزینه‌های زیادی را دارد.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، مراکز مشاوره ژنتیک در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای کوچک به زودی توسعه پیدا خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *