"پاکستان" در آموزش نظامی نیروهای قطر، فعال تر می شود

10:44 - 14 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۶۷۷
خبرگزاری میزان - وزیر دفاع پاکستان در دیدار فرمانده نیروی دریایی قطر اعلام کرد که کشورش همکاری های خود را در بخش ارائه آموزش نظامی به نیروهای مسلح قطر، با این کشور حوزه خلیج فارس گسترش می دهد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، فرمانده نیروی دریایی قطر، به عنوان یکی از نزدیک ترین هم پیمانان پاکستان در منطقه خلیج فارس، روز گذشته وارد اسلام آباد شد و تقویت مناسبات دفاعی-نظامی میان دو کشور، مهم ترین هدف این سفر اعلام شده است.
 
سرلشکر "محمد ناصر مبارک" فرمانده نیروی دریایی قطر طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با "محمد ذکاء الله" همتای پاکستانی، "راشد محمود" رییس ستاد مشترک ارتش و 'خواجه محمد آصف' وزیر دفاع پاکستان به طور جداگانه دیدار و درخصوص مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور و ضرورت تقویت بیش از پیش آن رایزنی کرد.

وزیر دفاع پاکستان با استقبال از توسعه مناسبات دفاعی کشورش با قطر گفت: پاکستان همکاری های خود را در بخش آموزش های نظامی به نیروهای مسلح قطر، با این کشور حوزه خلیج فارس گسترش می دهد.
 
فرمانده قطری نیز گفت: دو فروند ناوچه موشک انداز ساخت پاکستان قرار است در رزمایش دریایی سال جاری در قطر شرکت کند و قطر بدنبال گسترش بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه های نظامی و دفاعی است. در این خبر به زمان و مکان دقیق این رزمایش اشاره نشده است.

ارتش پاکستان نقش عمده ای در اعزام نیرو به کشورهای عربی از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان ایفا می کند و تعداد زیادی از نیروهای پاکستان، در عربستان و بحرین نقش کلیدی در تقویت نیروهای نظامی و امنیتی این کشورها ایفا می کنند.

همزمان با سفر فرمانده نیروی دریایی قطر به پاکستان، 'سهیل امان' فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان به دعوت همتای مصری خود و با هدف رایزنی با مقام های نظامی این کشور، به قاهره سفر کرده است.

سهیل امان قرار است علاوه بر همتای مصری خود، با برخی مقامات ارشد نظامی این کشور نیز دیدار و گفت وگو کند.

این نخستین دیدار میان مقام های عالی نظامی پاکستان و مصر به شمار نمی رود. ماه گذشته نیز فرمانده ارتش مصر با سفر به اسلام آباد، با ژنرال راحیل شریف همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

سهیل امان فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان قبل از سفر به مصر، در روزهای گذشته به انگلیس سفر کرده بود و در جریان این سفر، دیدارهای مهمی با همتای انگلیسی و مقامات عالی نظامی این کشور انجام داد.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *