شاهزاده عرب مجوز شکار و صادرات 10 پرنده نایاب "پاکستان" را گرفت

4:30 - 12 آبان 1394
کد خبر: ۹۴۰۳۱
خبرگزاری میزان - دولت مرکزی پاکستان با وجود مخالفت احزاب سیاسی و حامیان محیط زیست، مجوز صادرات 10 پرنده کمیاب را برای یک شاهزاده عربستانی صادر کرد.
شاهزاده عرب مجوز شکار و صادرات 10 پرنده نایاب به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از اردو تایمز، دولت مرکزی پاکستان با وجود مخالفت احزاب سیاسی و حامیان محیط زیست مجوز صادرات 10 پرنده کمیاب را برای شاهزاده عربستانی صادر کرد.
 
وزارت امور خارجه پاکستان با ارسال نامه‌ای رسمی به سفارت عربستان صدور مجوز صادرات 8 نوع باز و 10 نوع پرنده نایاب برای شاهزاده فهد را تأیید کرد.
 
دولت در این درخواست عنوان کرده که قانون ممنوعیت شکار پرندگان کمیاب می‌تواند بر روابط پاکستان با کشورهای عربی تأثیر منفی داشته باشد.
 
گزارش ها نشان می دهد این اقدام دولت بر خلاف قوانین بین المللی حفظ منابع جنگلی طبیعی و حیوانات کمیاب است.
 
این گزارش می افزاید: نسل گونه‌‌هایی از پرنده باز که شاهزاده عربستانی مجوز صادرات آن را دریافت کرده در حال انقراض است و طبق قوانین بین المللی شکار این نوع پرنده ممنوع می‌باشد.
 
شاهزاده فهد بن سلطان بن عبد العزیز که مجوز صادرات باز از پاکستان را دریافت کرده فرماندار استان تبوک عربستان می‌باشد.
 
شاهزادگان عربستانی از باز برای شکار انواع پرندگان نایاب به ویژه هوبره استفاده می‌کنند.
 
شاهزاده فهد سال گذشته در منطقه چاغی از توابع بلوچستان تحت کنترل پاکستان بیش از دو هزار پرنده نایاب از جمله هوبره را شکار کرده بود.
 
چندی پیش دولت مرکزی پاکستان از دیوان عالی و دادگاه‌های این کشور خواست قانون ممنوعیت شکار پرندگان نایاب از جمله هوبره را لغو کنند.
 
دعوت از اعراب برای شکار به یکی از ستون های مهم سیاست خارجی پاکستان تبدیل شده که در سال‌های اخیر بیشتر به آن پافشاری می‌شود.
 
وزارت امور خارجه پاکستان و دولت این کشور معتقد هستند حضور شخصیت‌های مهم کشورهای عربی برای شکار نه تنها موقعیت های شغلی خوبی برای افراد محلی فراهم می‌کند بلکه کمک بزرگی به اقتصاد کشور است.
 
در سال‌های اخیر برخی شاهزادگان عربی طی یک دوره حدود 2100 هوبره را در پاکستان شکار کرده‌اند که این موضوع از نظر متخصصان محیط زیست یک نسل کشی به حساب می‌آید و این پرندگان را در معرض انقراض قرار می‌دهد.
/انتهای پیام/


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *