بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سوریه در رسانه های "پاکستان"

2:25 - 12 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۹۴۸
خبرگزاری میزان - بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب به ویژه درباره تحولات خاورمیانه از جمله سوریه و تاکید معظم له بر ضرورت تعیین سرنوشت این کشور از طریق برگزاری انتخابات، بازتاب گسترده ای در رسانه های پاکستان داشت.
بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سوریه در رسانه های به گزارش گروه فضای مجازی ، حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در دیدار وزیر امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری اسلامی، اظهار داشتند: راه حل مسئله سوریه، انتخابات است و برای این کار باید با قطع کمک های نظامی و مالی به معارضین، ابتدا جنگ و ناآرامی پایان پذیرد تا مردم سوریه در محیطی امن و آرام، هرکس را می خواهند انتخاب کنند.

روزنامه انگلیسی زبان "داون"
پاکستان با پرداختن به این بیانات حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: رهبر ایران اقدام کشورهای خارجی را برای رسیدن به توافق درباره سرنوشت و آینده سوریه تقبیح و تاکید کرد که تلاش های خارجی باید بر متوقف کردن جنگ و ناآرامی در این کشور و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخابات متمرکز شود.

این روزنامه نوشت: آیت الله خامنه ای همچنین بار دیگر بر ضرورت ممنوع بودن مذاکره با آمریکا درباره تحولات خاورمیانه تاکید کرد و گفت که اهداف آمریکا در خاورمیانه با اهداف ایران 180 درجه فرق دارد.

داون همچنین به نقل از رهبر معظم انقلاب اینگونه نوشت که مردم سوریه باید انتخاب کنند که چه کسی رهبرشان باشد و آمریکا و دیگر قدرت های خارجی نباید سعی کنند به جای مردم سوریه تصمیم بگیرند. آمریکایی ها در مذاکرات سوریه به دنبال منافع خودشان هستند، نه به دنبال حل مسایل و می خواهند 60 تا 70 درصد خواسته های خودشان را در این مذاکرات تحمیل کنند.

روزنامه "اکسپرس تریبیون"هم با پرداختن به این خبر، نوشت: رهبر ایران گفته است که برای پایان دادن به جنگ در سوریه باید انتخابات در این کشور برگزار شود. آیت الله خامنه ای همچنین از قدرت های خارجی که به معارضان کمک های مالی و تسلیحاتی می کنند، انتقاد کرده وهمچنین گفته است که اهداف آمریکا در خاورمیانه، کاملا مغایر با اهداف ایران است.

اکسپرس تریبیون همچنین به اشاره به بخشی دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: آیت الله خامنه ای گفت که راه مساله سوریه، برگزاری انتخابات است و به همین دلیل، لازم است تا کمک های مالی و تسلیحاتی به معارضین متوقف شود.

روزنامه اردو زبان اکسپرس نیز نوشت: آیت الله خامنه ای ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات در سوریه برای پایان دادن به بحران داخلی این کشور، گفت که کشورهای غربی باید به پشتیبانی تسلیحاتی و مالی از تروریست ها و گروه های معارض پایان دهند.

در این گزارش آمده است: رهبر عالی ایران سیاست های آمریکا در خاورمیانه را کاملا مغایر با سیاست های جمهوری اسلامی ایران دانست.

روزنامه اردو زبان دنیا نیز گزارش داد: رهبر ایران تاکید کرد که برگزاری انتخابات راه حل اساسی برای پایان دادن به بحران سوریه است اما ضرورت دارد که پیش از برگزاری انتخابات، حمایت ها از گروه های ضددولتی و تروریست ها در سوریه نیز قطع شود.

دنیا افزود: آٰیت الله خامنه ای همچنین هرگونه مذاکره ایران با آمریکا درباره اوضاع منطقه ای و خاورمیانه را غیرممکن دانست.
/انتهای پیم/


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *