معافیت وزارت کشور از صدور مجوز فعالیت و نظارت بر تشکل‌های صنفی که مرجعی در قوانین و مقررات برای آن‌ها پیش‌بینی نشده است

10:27 - 10 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۵۲۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان-وزارت کشور از صدور مجوز فعالیت و نظارت بر تشکل‌های صنفی که مرجعی در قوانین و مقررات برای آن‌ها پیش‌بینی نشده است، معاف شد.
به گزارش گروه سیاسی میزان، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 9 آبان) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح بند 2 ماده یک، این قانون با 122 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس اصلاحیه کمیسیون مقرر شد که با عنایت به حذف ماده 10 این طرح، در بند 2 ماده یک عبارت "ماده 10 این قانون" حذف و عبارت "ماده 10 قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها ون انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب 7 شهریور 1360" جایگزین شود.

همچنین نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند که بند 13 به شرح زیر اصلاح شود:

با عنایت به حذف ماده 10 این طرح، در بند 13 ماده یک عبارت "ماده 10 این قانون" حذف و عبارت "قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب 7 شهریور 1360" جایگزین شود.

گفتنی است اصلاحیه مذکور با 104 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر موافقت کردند.

در ادامه بررسی گزارش مذکور نمایندگان با حذف تبصره یک ماده یک با 115 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس این تبصره حذف شده؛ صدور مجوز فعالیت و نظارت بر تشکل‌های صنفی که برای صدور مجوز و نظارت بر فعالیت‌های آنها مرجعی در قوانین و مقررات پیش‌بینی نشده است برعهده وزارت کشور است. وزارت کشور موظف است تا مدت 3 ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون صدور مجوز، نحوه فعالیت و نظارت بر این تشکل‌ها را تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

لازم به ذکر است با حذف تبصره یادشده صدور مجوز فعالیت و نظارت بر تشکل‌های صنفی برعهده وزارت کشور نیست.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *