نمایشگاه خروس

8:29 - 10 آبان 1394
کد خبر: ۹۳۴۴۹
خبرگزاری میزان - سه نسل از هنرمندان خروس را کشیدند ، نمایشگاهی با عنوان و موضوع «خروس» عصر جمعه پانزدهم آبان ماه در گالری «شکوه» برگزار می‌شود.
به گزارش به نقل از مهر، نمایشگاه خروس عصر جمعه پانزدهم آبان ماه در گالری «شکوه» افتتاح می شود، بهنوش فروتن مدير گالرى «شكوه» كه نمايشگاه گردانى اين نمايش گروهى را به عهده دارد بیان کرد: در اين رويداد ١٩ هنرمند از سه نسل مختلف «خروس» را روايت مى كنند كه ارائه آن ها كنار هم بسيار تماشايى است.

نمایشگاه خروس

وی با اشاره به اين نكته كه خروس از جمله تم هايى است كه بسيارى از هنرمندان درباره آن اثر خلق كرده اند توضیح داد: خروس جايگاهى ويژه ای در فرهنگ اساطيرى و نيز فرهنگ عامه دارد و اتفاقا در فرهنگ دينى و ملى ما نيز هويتى نمادگرايانه دارد كه نمايشگاهى با اين موضوع و آشنايى با تعاريف مختلف هنرمندان از اين موجود مى تواند جالب توجه باشد.

مدیر گالری شکوه ادامه داد: خروس روزگارى بانگ بيدارى و عبادت بود و امروزه در سايه زندگى آپارتمان نشينى، صدايش و نقشش از ياد رفته است لذا چنين نمايشگاهى مى تواند كاركرد نوستالژيكى هم پیدا کند.

فروتن با اعلام اينكه پوستر اين نمايشگاه را قباد شيوا طراحى كرده است گفت: برپايى نمايشگاه هاى گروهى با چنين تم هاى متنوعى، نشاط و انرژى لازمه براى حركت و جنب و جوش در جامعه تجسمى افزون تر شود.

نمایشگاه خروس با حضور هنرمندانی چون نورالدين زرين كلك، بهرام دبيرى، قباد شيوا، سياوش مظلومى پور، عطاالله ذى نورى، بهمن نيكو، محمد على ترقى جاه، محمد طباطبايى، ليلا ويسمه، آناهيتا درگاهى، آيدين قشلاقى، هومن بيات، حميد اندرز، محمد ترقى جاه، فرشيد شيوا، شمس الدين غازى، حميدرضا جهانى، احد وطنى و بهنوش فروتن برگزار می شود.

گالرى «شكوه» در بلوار اندرزگو، خيابان سليمى شمالى، كوچه امير نورى، پلاك ١٩ ميزبان نمایشگاه خروس است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *