ظرفیت‌های خوبی برای آموزش مددجویان زندان‌ها فراهم شده است

22:20 - 08 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۹۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - سلیمانی گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌ها و برنامه ریزی مناسب، ظرفیت‌های خوبی برای آموزش مددجویان در زندان‌های استان هرمزگان فراهم شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره زندان‌های هرمزگان، اکبر سلیمانی در نشستی با مسئول بسیج سازندگی این استان افزود: آموزش مهارت های شغلی به مددجویان یکی از برنامه هایی است که با جدیت در زندان های استان دنبال می شود. 

وی تصریح کرد: بواسطه سن پایین مددجویان کانون اصلاح و تربیت و اندرزگاه جوانان، این قشر در اولویت آموزش مهارت های شغلی هستند و هدف توانمند کردن این افراد برای یافتن شغل مناسب در جامعه و عدم بازگشت مجدد آنان است.

مدیر کل زندان های هرمزگان بیان داشت: این مددجویان بعد از آزادی باید مورد حمایت قرار گیرند تا زحمات سربازان گمنان عرصه اصلاح و تربیت در زندان ها ثمر بخش باشد.

سلیمانی گفت: اعتبارات محدود زندان های استان جوابگوی حمایت از این مددجویان و خانواده های آنان نیست و باید سایر دستگاهها هم وارد این عرصه شوند.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان هم با بیان اینکه این نهاد آمادگی آموزش مددجویان را در رشته های مختلف دارد افزود: بعد از رهایی مددجویان از زندان هم این امادگی وجود دارد تا با پرداخت تسهیلات مناسب، روند زندگی آنان را بهبود بخشید.

 محمدرضا آران اظهار داشت: با شناسایی بازار کار و علائق مددجویان در رشته های مختلف، می توان آنان را توانمند و به زندگی امیدوار کرد.

وی گفت: این نهاد آمادگی دارد تا با بهره گیری از تسهیلات اقتصاد مقاومتی به یاری مددجویانی که از زندان آزاد می شوند بشتابد.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان افزود: این تسهیلات در دوبخش اقتصاد مقاومتی و عرصه های صنایع تبدیلی در هرمزگان برای مددجویان قابل پرداخت است.

آران  به طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: هرمزگان در این زمینه از ظرفیت های خوبی برخوردار است و این تسهیلات را می توان به طرح هایی مثل پرورش مرغ بومی،شتر مرغ،دام سبک و سنگین و کشت داربستی،تولید علوفه های هیدروپونیک و گیاهان دارویی پرداخت کرد.

وی به طرح های صنایع تبدیلی هم اشاره کرد و گفت: بسته بندی،فراوری لبنیات،مربا،شربت و ترشیجات،گوهر تراشی و ریسندگی و بافندگی از جمله این طرح ها است.

در پایان این نشست مقرر شد کارشناسان اداره کل زندان ها وبسیج سازندگی هرمزگان راههای همکاری بیشتر را بررسی و در قالب تفاهم نامه عملیاتی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *