رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان اسکو

0:00 - 08 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۷۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان اسکو تشکیل شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان اسکو با حضور کلیه اعضاء ستاد و مدعوین تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه رئیس دادگستری شهرستان اسکو به تشریح مفاد بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه راجع به تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی پرداخته و اظهار داشت: عناوین و جرایم انتخاباتی به صورت بروشور تهیه گردیده و در اختیار کاندیداها و افراد دخیل در انتخابات قرار خواهد گرفت.

علیرضا سلطانی همچنین خواستار رصد اطلاعاتی انتخابات و اعلام گزارش به ستاد شد.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسکو با بیان اهمیت انتخابات در نظام جموهوری اسلامی ایران و ضرورت برگزاری سالم آن، مصادیقی از جرایم انتخاباتی و راهکارهای پیشگیرانه را عنوان کرد.

صادق میرزاآقازاده با اعلام اینکه با توجه به گستردگی و نفوذ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و احتمال فعالیت انتخاباتی در این فضاها، وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز در این فضاها متصور می باشد، خواستار پیگیری و رصد شبکه های اجتماعی مجازی از سوی پلیس فتا شد.

وی همچنین در خصوص سوء استفاده کاندیداهای احتمالی از تریبون مساجد هشدار داد و در این راستا خواستار توجیه اعضای هیأت امنای مساجد شد تا قبل از اعطای هرگونه مجوز سخنرانی که احتمال سوء استفاده از آن در خصوص مسایل انتخاباتی متصور باشد از مسئولین کسب تکلیف نمایند.
در خاتمه، حضار جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی مطرح نموده و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *