رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت اجرای طرح دادرس در مدارس کشور/ آموزش‌های امدادی و بشردوستانه به ۱۳ میلیون دانش آموز ضرورت دارد

0:10 - 07 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۴۵۱
خبرگزاری میزان- معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال احمر اعلام کرد: بایستی برای آموزش 13 میلیون دانش آموز از سراسر کشور برنامه های آموزشی در نظر بگیریم و این موضوع نیازمند به تخصیص اعتبار و بودجه مستقل هر ساله است.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سعید بابایی  درباره طرح دادرس اظهار کرد: بارها شاهد بودیم اگر افراد آموزش های لازم حتی ابتدایی امداد و نجات را دیده بودند از بسیاری از حوادث و خسارات کاسته می شد. هرگاه حادثه ای رخ می دهد، هزینه های زیادی برای رسیدگی به حادثه دیدگان و به‌کارگیری تجهیزات برای رفع مشکلات به وجود آمده صرف می شود، درصورتی که با برگزاری کلاس های آموزشی حتی برای چند ساعت، می تواند از بروز حادثه و یا به حداقل رساندن آسیب‌ها و به دنبال آن از سرازیر شدن سرمایه های مان برای چنین موقعیت های بحرانی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: سازمان جوانان هلال احمر حدود ۳ سال است نسبت به برگزاری دوره ای آموزشی به عنوان دادرس برای دانش آموزان اقدام کرده است و دانش آموزان در طرح دادرس مهارت های رفتار و واکنش در شرایط سخت را آموزش می بینند و در این دوره های آموزشی دانش آموزان مهارت های امدادی را فرا گرفته تا در هنگام وقوع حادثه به خود و دیگران کمک کنند.

به گفته معاون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر، این نیاز وجود دارد که آموزش های لازم برای رویارویی با حادثه را برای کودکان پایه هشتم که تعداد آن ها هر سال یک میلیون و صد هزار نفر است؛ داشته باشیم.

بابایی با اشاره به برگزاری طرح دادرس در سه دوره آموزشی و شرکت ۹۵۰ هزار دانش آموز در این طرح، گفت: در سال اول ۱۵۰ هزار دانش آموز در سال دوم ۴۰۰ هزار دانش آموز و در سال سوم نیز ۴۰۰ هزار دانش آموز با مباحث اسکان و تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، احیای قلبی ریوی (CPR)، پانسمان، آتل بندی، اطفای حریق و حمل بک برد روی آشنا شدند.

به گفته وی، با توجه به بررسی های کارشناسی باید برای آموزش 13 میلیون دانش آموز از سراسر کشور برنامه های آموزشی در نظر بگیریم و این موضوع نیازمند به تخصیص اعتبار و بودجه مستقل هر ساله است.

معاون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمربا اعلام این که خلاء عمده و فعلی ما کمبود اعتباراست، افزود: برای رفع مشکلات اعتباری نیازمند حمایت همه جانبه کارشناسان برنامه بودجه ای، قانون گذار و همین طور جمعیت هلال احمر است.

وی با بیان اینکه حادثه سیل منطقه کن تهران که موجب جان باختن چند تن از شهروندان شد، اظهارداشت: جانباختگان حادثه سیل در صورت آشنایی با ابتدای ترین مسائل امداد و نجات چون ترک محل اسکان خود و یا فاصله گرفتن از حریم رودخانه در هنگام بارندگی و جاری شدن سیل می توانستند از تلفات انسانی و برخی خسارت احتمالی جلوگیری کرد.

معاون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر ابراز امیدواری کرد، وقتی دانش آموزان در سن ۱۸ سالگی فارغ التحصیل می‌شوند یک امدادگر باشند و تا ده سال آینده شاهد کاهش قابل توجه تلفات انسانی و خسارات مالی در حوادث غیره مترقبه و بلایا طبیعی باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *