رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افت شیوع هپاتیت B از 3.2 به 1.7 درصد در کشور

23:50 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۴۰۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر از افت شیوع هپاتیت B از 3.2 به 1.7 درصد در کشور بر اثر مداخلات موثر خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، محمود نبوی با اعلام این خبر در هفته هپاتیت گفت: از سال 72 تاکنون در کشور پس از یک برنامه بررسی مقدماتی در سه استان کشور تمامی نوزادان از بدو تولد واکسینه می‌شوند و چهار گروه سنی 18 تا 22 سال هم از سال 88 تا 92 واکسینه شدند.

وی افزود: هم اکنون تمام ایرانیان زیر 28 سال داخل کشور واکسن هپاتیت B در سه نوبت دریافت کرده‌اند و نتیجه این اقدام موثر کاهش شیوع این بیماری از 3.2 درصد به 1.7 درصد بوده است.

نبوی ادامه داد: گروه‌های در معرض خطر همچون پرسنل پزشکی، رفتگران، پرسنل زندان، بیماران خاص و اخیراً زندانیان با اقامت بیش از شش ماه تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در کل هپاتیت‌های ویروسی همچون B و C که از راه خون انتقال می‌یابند، سالانه 400 تا 500 میلیون نفر را مبتلا می‌کنند و بالای یک میلیون نفر در دنیا تلفات دارند و از نظر بار بیماری‌ها مهم هستند.

نبوی شیوع هپاتیت B را در کشور همگن ندانست و افزود: در استان‌های جنوب شرقی برعکس استان‌های شمال غربی شاهد شیوع بیشتر این بیماری هستیم.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، وی افزود: در هفته هپاتیت امسال یک نشست آموزشی در یکی از بیمارستان‌های تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور کارشناسان دانشگاه‌ها برگزار شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *