دولت قبل برای یارانه‌نقدی 5هزار میلیارد تومان از بانک‌مرکزی برداشت کرده است

10:27 - 06 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۲۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: دولت قبل 5 هزار میلیارد تومان را از بانک مرکزی استخراج و برای هدفمندی یارانه ها پرداخت کرده بود.
دولت قبل برای پرداخت یارانه 5 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشت کرده استبه گزارش ، محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش «نقش انجمن های علمی در برنامه ششم توسعه کشور» در پاسخ به پرسشی درباره بدهی دولت به بانک مرکزی اظهار کرد: 5 هزار میلیارد تومان رقمی است که هم اکنون نیز جزو بدهی های دولت است.

وی ادامه داد: دولت قبل این رقم را از بانک مرکزی استخراج و برای هدفمندی یارانه ها پرداخت کرده بود.

نوبخت تصریح کرد: از ساز و کارهای رسمی و غیررسمی حقوق زائرانی که در حادثه منا آسیب دیدند، پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: این موضوع در عرصه های رسمی و دیپلماتیک در حال انجام است و از همه ظرفیت های جمهوری اسلامی برای استیفای حقوق زائرانی که در حادثه منا جانشان را از دست دادند و یا مجروح شده اند استفاده خواهیم کرد.

وی درباره تشکیل هیئتی برای رصد اجرای برجام گفت: فکر می کنم در نخستین جلسه ای که شورای عالی امنیت ملی احتمالاً در هفته آینده داشته باشد، این هیئت تعیین خواهد شد و نظارت دقیق بر فرآیند اجرای برجام را بر عهده خواهد داشت.

نوبخت افزود: اساساً برجام مدل بی بدیلی را برای پیگیری یک سند پشت سر گذاشت، رسیدگی به مفاد این سند در همه محافل دانشگاهی اجازه طرح داده شد و سپس فرایند قانونی را در مجلس و شورای عالی امنیت ملی طی کرد و مقام معظم رهبری نیز به عنوان فصل الخطاب اجرای آن را با الزاماتی مقرر داشتند.

وی گفت: از این پس قابل قبول نخواهد بود که هر کسی به خودش اجازه دهد و بگوید که تشخیص می دهد که برجام اجرا شده یا نشده است.

نوبخت درباره تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: جلسه این ستاد عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: در این ستاد برنامه ها، اهداف و اقداماتی که باید انجام شود، به شکل مقتضی پیگیری خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *