آیین پایان حفاری تونل انتقال برق اصفهان برگزار می‌شود

23:00 - 05 آبان 1394
کد خبر: ۹۲۰۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - عمليات اجرايي انتقال 230 کيلوولت برق از نيروگاه اصفهان به هسته مرکزي شهر اصفهان با هدف انتقال انرژي الكتريكي از نيروگاه اصفهان به مرکز شهر اصفهان توسط کابل‌هاي برق 230 کيلوولت از دي‌ماه سال 1387 و با اعتباري بالغ بر يکهزار و 200 ميليارد ريال در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ، آیین اتمام عملیات اجرایی طرح تونل زير زميني خط انتقال كابل 230 كيلوولت انتقال انرژي الكتريكي از نيروگاه اصفهان به مرکز این شهر روز پنجشنبه هفتم آبان‌ماه برگزار مي‌شود.

با توجه به افزايش بار شبكه در اين منطقه و تامين نياز آتي مردم و تاسيسات شهري از جمله قطار شهري، عمليات اجرايي انتقال 230 کيلوولت برق از نيروگاه اصفهان به هسته مرکزي شهر اصفهان با هدف انتقال انرژي الكتريكي از نيروگاه اصفهان به مرکز شهر اصفهان  توسط کابل‌هاي برق 230 کيلوولت از دي‌ماه سال 1387 و با اعتباري بالغ بر يکهزار و 200 ميليارد ريال در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، از ابتداي برنامه پنجم توسعه تاکنون يکي از سياست‌هاي کلان مجموعه صنعت برق افزايش تعداد شبکه‌هاي زيرزميني انتقال و توزيع برق در سطح تهران و ساير کلانشهرهاي اصلي کشور بوده است.

از سوي ديگر رعايت پدافند غيرعامل، دسترسي در مواقع بحران، سرشکن شدن هزينه‌هاي احداث و بهره‌برداري ميان سازمان‌هاي استفاده کننده، كاهش تلفات انتقال و توزيع برق، کاهش هزينه تعمير و نگهداري و قابل مشاهده نبودن تاسيسات از مهم‌ترين مزيت‌هاي نصب و راه‌اندازي تاسيسات زيرزميني در صنعت برق کشور است.

بر این اساس، هدف از طراحي، ساخت، نصب و راه‌اندازي اين تونل انرژي 12 کيلومتري به عنوان يکي از بزرگترين تونل‌هاي انتقال و توزيع انرژي ايران که 4.5 كيلومتر آن به صورت زيرزميني به روش تمام مكانيزه تا عمق بيش از 12 متري از سطح زمين و در زير بستر زاينده رود اجرا شده است، انتقال انرژي الکتريکي در سطح ولتاژ 230 کيلوولت از طريق کابل به هسته مرکزي شهر اصفهان برشمرد.

قسمت اوليه طرح به طول 14.5 کيلومتر از سال 1387 شروع شد که 7 کيلومتر آن به صورت شبکه هوايي، 3.5 کيلومتر به صورت حفاري دستي و بتن‌ريزي و 4 کيلومتر آن به صورت CUT & COVER اجر شد و در سال 1389 به اتمام رسيد.

مناقصه طرح و اجراي 4.5 كيلومتر تونل به روش تمام مكانيزه در شهريور ماه 89 برگزار شد که از ميان شرکت کنندگان شرکت تابليه -پرهون طرح به عنوان برنده مناقصه معرفي و قرارداد پروژه مذکور در ارديبهشت ماه 89 به اين شرکت ابلاغ شد.

موقعيت اين تونل در حد فاصل ضلع شمال غربي دانشگاه اصفهان تا پست GIS ابتداي خيابان آيت‌الله طيب است که با توجه به سرعت بالا و کارايي مناسب استفاده از TBM، شرايط بحراني موقعيت مکاني پروژه به سبب قرار گيري اين بخش از مسير انتقال برق در محدوده مرکزي شهر اصفهان و همينطور مشکلات ترافيکي، به روش مکانيزه اجرا شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *