شعب ویژه جهت رسیدگی سریع و خارج از نوبت به تخلفات و جرائم انتخاباتی

23:30 - 07 آبان 1394
کد خبر: ۹۱۳۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- جمادی گفت: ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شده است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان بوشهر، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در دومین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان هدف از تشکیل این ستاد ویژه را پایش و رصد امورانتخابات و نظارت بر اجرای قانون در مدت زمان قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه سال جاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این ستاد رصد امور مربوط به انتخابات در سطح استان را آغاز کرده است افرود: جهت رسیدگی سریع و خارج از نوبت به تخلفات و جرائم انتخاباتی در استان، در تمامی حوزه های قضایی، دادگاه‌ها و دادسراها، شعبی ویژه تعیین شده است و از هم اکنون، این شعب آمادگی رسیدگی به تخلفات حوزه انتخابات را دارند.

وی ادامه داد: جهت پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی، اهتمام و نظارت لازم و جدی مدیران جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از امکانات و اموال دستگاه مربوطه توسط کاندیداها یا مرتبطین آنان و جلوگیری از فعالیت کارکنان در امر تبلیغات در ساعات اداری اقداماتی صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان در پایان تاکید کرد با توجه به نقش مهم و اساسی رسانه‌ها ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با برگزاری جلساتی مشترک با مسئولین نشریات ، مطبوعات و سایت های خبری محلی ، نسبت به توجیه و آموزش قوانین انتخاباتی به آنها اقدام نموده و ایشان را نسبت به مواردی که باید در حوزه مسائل انتخابات رعایت نمایند آگاه سازد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *