حمایت دبیرکل حزب الله از توافق هسته‌ای/ نصرالله: پس از توافق هسته ای نوبت گفتگوهای لبنان است

13:16 - 02 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۷۹۵
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان- دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم ظهر عاشورا در بیروت گفت: ما با توان مقابله با اسرائیل و تمام جهانی که از آن حمایت می کنند را ادامه خواهیم داد.
به گزارش سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم ظهر عاشورا در بیروت گفت: ما با توان مقابله با اسرائیل و تمام جهانی که از آن حمایت می کنند را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: از این فرصت استفاده کرده و فریاد دوباره ای بر سر تهاجم آمریکایی سعودی علیه مردم یمن که ماه ها است در مقابل چشمان رسانه ها و ملتها ادامه یافته می کشیم.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار کرد: با تمام وجود علیه مهاجمان، ظالمان وستمگرانی که به مردم یمن و مردم بحرین ستم کرده و حقوق آنها را ضایع می کنند می ایستیم و مبارزه می کنیم.

نصرالله با تاکید مجدد بر لزوم تحقیق ریشه ای فاجعه منا گفت: رژیم سعودی در محافظت از زائران خانه خدا کوتاهی کرد و هر چقدر که زمان بگذرد ما این فاجعه را فراموش نمی کنیم.

وی افزود: ما همچنین تمام توان خود را برای مبارزه با کسانیکه به مردم عراق ستم می کنند بسیج کرده و ملت عراق باید بدانند که از آنان نیز در برابر تروریستهای تکفیری داعش حمایت می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به تحولات داخلی لبنان اظهار کرد: منتظر رویدادها نمی مانیم و مانند گذشته پیشتاز خواهیم بود ما در صدد حل مشکل لبنان هستیم و علیه هر کسی که بخواهد فضای داخلی لبنان را قطبی سازی کند خواهیم ایستاد.

نصرالله با بیان اینکه راهی جز گفتگوی ملی وجود نداردتاکید کرد: طی بیش از دو سال گذشته تمام موضع گیریهای شما علیه برنامه هسته ای ایران بود و اجازه ندادید مسئله لبنان پیش برود اکنون که سرانجام توافق بر سر برنامه هسته ای ایران صورت گرفته لازم است گفتگوهای لبنان از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: مردم ایران همواره از مردم لبنان دفاع خواهند کرد و ما نیز تمام توان خود را برای حمایت از امت اسلامی علیه دشمن صهیونیستی به کار خواهیم گرفت.

دبیر کل حزب الله افزود: ما از برنامه هسته ای ایران دولت سوریه و مقاومت لبنان حمایت خواهیم کرد و به خواست خدا دولت سوریه سقوط نخواهد کرد.

نصرالله اظهار کرد: مشکل لبنان راه حل لبنانی دارد و اجازه نخواهیم داد که دست خارجی ها وارد این صحنه شود چرا که ما زیر پرچم ولایت فقیه به پیش می رویم.

وی عنوان کرد: اجازه نمی دهیم غرب و آمریکا ضمام امور لبنان را در دست بگیرد و به نتانیاهو می گویم که دستاوردی از حمایت از تروریستهای تکفیری نخواهی داشت.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: ما فرزندان حسین به تبعیت از وی به آمریکا، اسرائیل، آل سعود و تکفیری ها می گویم که تن به ذلت نخواهیم داد چرا که ما مردمان مقاومت هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اسلام امروز نیز مانند زمان عاشورا باید از میان دو گزینه ذلت وسرفرازی یکی را انتخاب کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *