رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت انس مددجویان زندان‌ها با قرآن کریم با هدف جبران اشتباهات

12:06 - 02 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۷۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - حجت السلام و المسلمین صادقی با بیان اینکه مددجویان زندان‌ها باید به منظور جبران اشتباهات با قرآن کریم انس داشته باشند، گفت: هیچ یک از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی راضی به زندانی شدن افراد نیستند.
به گزارش به نقل از روابط عمومی زندان‌های کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در جمع مددجویان حافظ قرآن زندان مرکزی کرمانشاه اظهار کرد: هدف از زندان فقط نگهداری مجرمان نیست بلکه اصلاح و تربیت آنان و پیشگیری از وقوع جرم علت اصلی اجرای مجازات حبس در نظام اسلامی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به جزء ائمه اطهار و معصومین (ع) بروز لغزش و خطا از سوی هرفردی ممکن است لذا زندان نوعی مجازات دنیوی است و در قیامت به اعمال همه انسان ها در نزد خدای سبحان رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی یادآور شد: هیچ یک از مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی راضی به زندانی شدن افراد نیستند و از سرناچاری و برای حفظ و جلوگیری از به خطر افتادن جامعه مجازات زندان در برخی جرایم اعمال می گردد

حجت السلام صادقی از اجرای موفق طرح حبل المتین در زندان‌های کرمانشاه ابراز خرسندی کرد و گفت: قرآن سرمایه ای عظیم و راه سعادت ابدی و رستگاری همه انسان هاست.

وی خطاب به زندانیان تصریح کرد: هم نشینی و انس با قرآن کریم و انجام دیگر فعالیت های فرهنگی و تربیتی  که  زمینه مطلوب آن در زندان مرکزی کرمانشاه فراهم شده است لطف بی منتهای الهی  است.

حجت السلام والمسلمین صادقی خواستار استفاده حداکثری مددجویان از این فرصت مغتنم و پیروی از تعالیم قرآن و توسل به اهل بیت (ع) و عترت پیامبر اکرم (ص) باهدف جبران  اشتباهات گذشته و دوری از هرگونه کجروی شد.

 گفتنی است در ابتدای برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم مددجویان زندان مرکزی کرمانشاه دکتر محمد رضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری  و اژدراسدبگی مدیرکل زندان های کرمانشاه گزارشی از فعالیت های طرح قرآنی وبرنامه های فرهنگی واصلاحی زندانیان را تشریح کردند.

عدالتخواه در بیاناتی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل و مسئولین اجرایی طرح حبل المتین زندان های کرمانشاه مراحل معرفی حافظان قرآنی به کمیسیون عفو کشور را تبیین و بر اثربخشی این فعالیت مهم در پیشگیری از وقوع جرم  و تعلیم و تربیت زندانیان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه همچنین کاهش آمار جمعیت زندانیان استان درسالجاری را دستاورد مهم مجموعه قضایی استان خواند و تداوم این رویکرد را تکلیف اصلی دست اندرکاران و مسئولان قضایی توصیف کرد.

مدیرکل زندان های کرمانشاه در گزارشی به آزادی 33 نفر از زندانیان قبول شده در آزمون طرح قرآنی حبل المتین اشاره کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *