پیش نویس سازوکارهای سند نظارت بر اجرای برجام هفته آینده نهایی می شود

11:35 - 02 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۷۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش نویس سازوکارهای نظارت بر اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در این کمیسیون آماده شده است.
به گزارش نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش نویس سازوکارهای نظارت بر اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در این کمیسیون آماده شده است و به احتمال زیاد هفته آینده اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد آن نظر داده و سند را نهایی می کنند.

منصور حقیقت پور افزود: طبق قانون، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موظف به نظارت بر اجرای برجام است و هر 6 ماه گزارش هایی را از دستگاه های مختلف دریافت و آن را برای تصمیم گیری به صحن علنی مجلس ارایه می کند.

وی تصریح کرد:به همین دلیل پیش نویس سازوکارهای نظارت بر اجرای برجام را آماده کرده ایم که به احتمال زیاد هفته آینده اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد آن نظر داده و سند را نهایی می کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآور شد: به این ترتیب از دستگاه های ذیربط در برجام از جمله بانک مرکزی،کشتیرانی، هواپیمایی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت دفاع به نوبت گزارش هایی به صورت ماهانه در مورد اجرای برجام ، تحریم ها و نظارت ها درخواست می کنیم.

حقیقت پور ادامه داد: هر 3 ماه نیز وزیر امور خارجه موظف است گزارش در این زمینه ارایه دهد و ما این گزارش ها را جمع بندی می کنیم تا بتوانیم هر 6 ماه به صحن مجلس ارایه دهیم و برای جلوگیری وممانعت از نفوذ دشمن در پسا برجام، پیشنهادهایی را به دستگاه های اجرایی ارایه می شود.

وی، هدف از نگارش ساز وکارهای نظارت بر اجرای برجام را تعیین مسیر روشن مقابل دولت برای اجرای بهتر برجام عنوان کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *