«نفیر»، «وداع» و «عاشورای سپید» در بازار موسیقی

23:50 - 02 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۷۴۹
خبرگزاری میزان - هنرمندان موسیقی نسبت به رویدادها و مناسبت‌های مذهبی بی‌توجه نیستند و هر سال آثاری را برای ادای احترام به اهل بیت (ع) منتشر می‌کنند. ایام عزاداری حسینی هم از این قاعده مستثنی نیست و آثار قابل توجهی در این زمینه تولید و منتشر شده‌اند.
به گزارش ، «نفیر» عنوان آلبومی است که به‌تازگی با صدای مداح اهل بیت (ع) سیدعلی سادات رضوی منتشر شده است. او در این اثر نوحه‌های قدیمی زنده‌یاد احمدیان را بازخوانی کرده است. سادات رضوی با توجه به تسلطی که بر دستگاه‌های موسیقی دارد، این اثر را با ظرافتی خاص اجرا کرده است. این اثر شامل نوحه‌های دهه‌ی 40 و 50 است.

«وداع» عنوان آلبوم دیگری است که در راستای ادای احترام به شهدای کربلا تولید شده است. در این آلبوم قطعاتی درباره‌ی امام حسین (ع)، حضرت رقیه (س)، حضرت عباس‌ (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع) و حضرت زینب (س) شنیده می‌شود. در این اثر که در 14 قطعه تولید شده، نواهایی در سوگ سیدالشهدا گنجانده شده است. محمد صمیمی و سیدمحمدرضا حسینی هم شعرها و ملودی‌هایی را برای این اثر نوشته‌اند.

سیدهادی گرسویی، سیدحمزه موسوی، مسعود بقایی، مهدی فانی، حسین حقیقی، وحید خرد و همچنین علی جلالی، علی بقایی و زهرا صفری (از خوانندگان خردسال) 14 قطعه‌ی این اثر را به‌طور مشترک خوانده‌اند.

همچنین «عاشورای سپید» عنوان یک آلبوم 89 قطعه‌ای است که اشعاری از عبدالعظیم ساعدی را دربرمی‌گیرد. ساعدی در این آلبوم اشعار سپیدش را خوانده و محسن جلیلی هم انتخاب موسیقی کار را برعهده گرفته و بر آن نظارت داشته است. جلیلی برای موسیقی این کار از چند موسیقی فیلم مشهور بهره گرفته که با صدای شاعر همراه شده است.

معرفی مکتب حضرت سیدالشهدا یکی از محورهای مهم این اثر محسوب می‌شود.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *