امام حسین (ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد

23:40 - 01 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۶۴۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: ابا عبدالله حسین (ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و حادثه‌ای در کربلا در سال‌های دور واقع شد که آثار آن روز به روز گسترده‌تر می‌شود.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز هم‌زمان با تاسوعای حسینی با اشاره به اینکه ابا عبدالله حسین(ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، اظهار داشت: حادثه‌ای در کربلا در سال‌های دور واقع شد که آثار آن روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه عظمت عاشورا قابل بیان نیست، افزود: در فلسفه عاشورا و تفسیر آن هر کس بر ظن خود تحلیل می‌کند در کلمات امام حسین(ع) سه تحلیل ظاهری است یعنی وظیفه ظاهری امام حسین (ع) با اینکه می‌دانست اهداف تحقق نمی‌یابد چرا که این راه به شهادت منجر می‌شود ولی تکلیف را از او سلب نمی‌کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تکلیف ظاهری همان امر به معرف و نهی از منکر است گفت: تحلیل دوم مردم کوفه بعد از مرگ معاویه نامه‌های فراوانی برای امام حسین(ع) نوشتند که امام و رهبر نداریم شما به‌عنوان پیشوای ما باشید.

آیت الله قربانی با اشاره به خطبه امام حسین(ع) قبل از رفتن به کربلا و اینکه امام حسین(ع) بر شهادت آگاه بود وخاطر نشان کرد: مسئله سوم بیعت نکردن با یزید است حضرت فرمود حسین با یزید بیعت نمی‌کند و هرگز در برابر ظلم سر اطاعت فرود نمی‌آورد.

وی با بیان اینکه آنچه که در باطن قیام کربلا وجود دارد این است که افرادی در رأس حکومت اسلامی قرار دارند که در مقابل پیامبر اسلام(ص) بودند تأکید کرد: تا جایی که قلب حمزه را مادربزرگ یزید به دندان کشید و این افراد از رو ناچاری بعد از فتح مکه اسلام آورند آن‌ها افراد نفوذی بودند که با اعمال نادرست خود اسلام را از واقعیت خود دور کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه این افراد زمینه را برای از بین بردن اسلام ناب محمدی فراهم کردند تصریح کرد: معاویه ظواهر اسلام را در ظاهر حفظ کرد ولی یزید به ظاهر هم پایبند نبود.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه یزید رسماً منکر وحی الهی و قرآن و پیامبر اسلام(ص) شد افزود: یزید مادرش مسیحی بود و از زمان کودکی در قبیله آن‌ها بزرگ شد و  اما به مسیحیت هم پایبند نبود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه اگر بلا و مصیبتی برای مسلمانان پیش آمد باید با سپر قرار دادن جان خود از دین حمایت کنند، گفت: امام حسین (ع) احساس کرد با بودن یزید در رأس حکومت اسلامی دین در خطر می‌افتد و زندگی با ستمگران جز خسران و زیان نیست.

آیت الله قربانی با بیان اینکه بیعت با ستمگران برای امام حسین(ع) ذلت به‌شمار می‌رفت افزود: دین پیغمبر اسلام (ص) با قیام کربلا زنده ماند و ابا عبدالله برای حفظ دین خدا قیام کرد و قیام امام حسین(ع) برای نجات بشر از جهالت و ذلالت بود پیدایش اسلام با پیامبر و بقای آن با قیام ابا عبدالله است.

نماینده ولی فقیه در گیلان برگزاری مراسم عزاداری براساس دستورات دین را مورد تأکید قرار داد و گفت: حفظ این ارزش‌ها مردم دنیا را با ارزش‌های قیام حسینی آشنا کرد و سال گذشته 20 میلیون جمعیت در کربلا در مراسم عزای ابا عبدالله شرکت کردند.

آیت الله قربانی سعی در برگزاری به‌موقع نماز را مورد تأکید قرار داد و افزود: دسته‌جات عزاداری و هیئت‌ها نماز را در وقت آن به‌جا آورند و یکی از دعاهای امام حسین(ع) این بود که خداوند شما را از نمازگزاران قرار دهد.

وی توجه به اطلاعیه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در برگزاری مراسم‌ها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مردم ما عشق عمیقی به ابا عبدالله(ع) دارند و باید این عشق را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

وی تأکید کرد: اگر دنیا پیام امام حسین(ع) را دریافت می‌کرد امروز برخی از کشورهای نیابتی از سوی استکبار با مسلمین جنگ و با اسرائیل روابط دوستانه برقرار نمی‌کرد تا در یمن زنان و کودکان را به خاک و خون بکشند و اگر پیام ابا عبدالله را درک می‌کردند دنیای اسلام اینگونه تجزیه نمی‌شد.

وی افزود: اگر همه پیام اسلام را درک می‌کردند دنیای اسلام به اینجا نمی‌کشید که کودکان در فلسطین به دست اسرائیل کشته شوند و رؤسای کشورهای اسلامی بی‌تفاوت باشند و امیدواریم دنیای اسلام پیام ابا عبدالله را بشوند و ملت ایران این پیام را شنیدند و رزمندگان ما جان خود را فدا کردند تا انقلاب به ثمر برسد و همچنان برای دفاع از دین آماده جانفشانی هستند.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در مورد برجام به رئیس جمهور گفت: توصیه من به همه افراد انقلابی این است در سخنان خود حرفی نزنند که دولت تضعیف شوند امسال سال هم‌دلی و هم‌زبانی است و اگر باهم درگیر شویم دشمن امیدوار می‌شود.

آیت الله قربانی بیان کرد: راه نا امید کردن دشمن هم‌دلی و هم‌زبانی داخلی و حرکت در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *