روایت تأثیر عاشورا بر بزرگترین انقلاب قرن بیستم از تلویزیون

16:24 - 01 آبان 1394
کد خبر: ۹۰۶۰۵
خبرگزاری میزان - مستند «عارض خوبان» با موضوع فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی «سید نورالدین حسینی الهاشمی» و تاثیر عزاداری بر انقلاب اسلامی ایران، جمعه یکم مهرماه از شبکه افق پخش می شود.
به گزارش ،‌ روحانیت شیعه هیچگاه مانند روحانیون در دیگر ادیان و مذاهب، بی تفاوت نسبت به سرنوشت اجتماع نبوده و در مناسبات مختلف سیاسی و اجتماعی وارد میدان شده است.
 
در طول تاریخ روحانیت، شیعه شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرده و در راه دفاع از مردم و حقوق آنها، روحانیون زیادی از سوی دستگاه ظلم و جور به زندان افتاده‌اند یا به تبعید فرستاده شده‌اند.
 
از سوی دیگر، فرهنگ عزاداری برای امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر زمینه ساز بسیاری از حرکت‌های اجتماعی در ایران و در طول تاریخ بوده است.
 
این فرهنگ توانسته است به رهبری روحانیت شیعه، بستر بسیاری از حرکت‌های نوین اجتماعی و سیاسی در کشورمان به وجود بیاورد.
 
سیدنورالدین حسینی الهاشمی از جمله علمای بود که بعد از پایان دوره رضاخانی، حزب برادران را در ایران تشکیل داد؛ «عارض خوبان» مستندی است در ارتباط با فعالیت‌های این عالم روحانی و تاثیر فرهنگ عاشورا بر انقلاب اسلامی ایران.
 
آیت الله مکارم شیرازی، حجج الاسلام والمسلمین سیدمعزالدین حسینیف و سید محمد انجوی نژاد و استاد محمد نعمتی، حاج صمد پیروی راد، حاج ناصر حسینیان، حاج احمد فتح، حاج احمد برجسته و حاج حسین مازندرانی از جمله افرادی هستند که در این مستند با آنها مصاحبه شده است.
 
«عارض خوبان» کاری از محمد جعفری در مقام تهیه کننده و محمدعلی یزدانی به عنوان کارگردان، جمعه یکم آبان ماه ساعت 15 از شبکه «افق» پخش خواهد شد.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *