خون شهدا اسرار فاجعه منا را افشا می‌کند

11:38 - 30 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۴۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- دادستان کل کشور گفت:بسیاری از حاجیان در منا به دلیل نبود کمک رسانی و امداد به شهادت رسیدند و خون شهدا اسرار این حادثه جانگداز را افشا خواهد کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع خیل عظیم عزاداران حسینه اعظم زنجان شامگاه دیشب افزود: مرگ نظام سلطه در عاشورا رقم خورده است چرا که ماندگار نبودن نظام استکباری و سلطه، تحول و حیات طیبه در انسان ها رمز عاشوراست.

وی اظهارکرد: لباس مشکی شیعیان تیری به قلب دشمنان اسلام است و سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا جهل زدایی کرد و این مساله باعث شد طومار بنی عباس برای همیشه در هم پیچیده شود.

وی با تاکید بر اینکه رمز جهل زدایی امام حسین(ع) در رگ و خون فرزندان جاریست، اظهارکرد: بیداری با از بین بردن حکومتی از بین رفتنی نیست چرا که مسلمانان می خواهند مسلمان زندگی کنند.

دادستان کل کشورگفت: مسلمانان، آمریکا و نظام استکباری را دشمن خود می دانند و این بیداری ماندگاری دارد و به برکت خون شهدا هرگز از بین رفتنی نیست.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: خون اباعبدالله الحسین(ع) جهل زدایی کرد و مسلمانان به برکت همین خون پاک و الهی، اهل بیت و دشمن را به خوبی می شناسند.

وی با اشاره به شهدای جانباخته در فاجعه منا یادآورشد: امروز قبل از اینکه آل سعود در دادگاه‌های بین المللی محکوم شود تمام افکار عمومی دنیا عربستان را محکوم کردند.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: بسیاری از حاجیان در این حادثه تاریخی به دلیل نبود کمک رسانی و امداد به شهادت رسیدند و خون شهدا اسرار این حادثه جانگداز را افشا خواهد کرد.
دادستان کل کشور گفت: حیات عاشورا حیات به انسان معاصر در خصوص چگونه زندگی کردن و چگونه مردن است و جلوه های این روز جانسوز بر مسلمانان عالم روز به روز بیشتر می شود.
حجت الاسلام رئیسی یادآورشد: اگر مبعث و غدیر بود اما عاشورا نبود از دین اسلام پوسته ای بیش باقی نمی ماند.

وی یاد آورشد: دین و ولایت الهی نعمت هایی در نظام اسلامی و از عاشوراست که باید این روز و پیام اباعبدالله الحسین را بیش از پیش بشناسیم.

دادستان کل کشور عاشورا را رمز تحول خواهی و تمدن اسلامی بیان کرد و گفت: این روز رمز خداخواهی، ظلم ستیزی و حیات طیبه انسان است که باید ماندگار باشد تا انسان ها متولد شوند.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: تمام تحول ها بعد از عاشورا اتفاق افتاده است، از محرم و صفر و به برکت خون سیدالشهدا(ع) در این روز بیداری، بصیرت، آگاهی و دشمن ستیزی حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن نمی تواند بر مردم مسلمان مسلط شود چرا که رمز دلدادگی این مردم به اباعبدالله الحسین(ع) است.

دادستان کل کشور گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نظام استکبار به برکت نام امام حسین(ع) و جمهوری اسلامی در حالت زخم و عقب گرد است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به عزاداری های باشکوه زنجانی ها در هشتم محرم الحرام یادآوردشد: این عزاداری ها الگویی برای بسیاری از کشورهای خارجی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *