تشکیل جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان شبستر

2:30 - 30 مهر 1394
کد خبر: ۹۰۳۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان شبستر تشکیل شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی شهرستان شبستر با حضور اعضای ستاد شهرستانی به ریاست رئیس دادگستری شبستر تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه رئیس دادگستری ضمن تشریح بخشنامه ریاست معزز قوه قضائیه مبنی بر تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان، هدف از تشکیل ستاد را اجرای ماده 67 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و رصد تخلفات و جرائم احتمالی و در نهایت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه عنوان و تأکید کرد: ستاد هیچگونه حق دخالت در امر انتخابات و حتی نظارت را ندارد و وظیفه ستاد فقط پیشگیری و برخورد بموقع در صورت وقوع جرم می باشد.

 در ادامه اعضای ستاد در خصوص دستور جلسه 1- ارائه گزارش آخرین وضعیت فعالیت های انتخاباتی شهرستان توسط اعضاء 2- تبیین بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی3- بررسی نحوه تعامل دستگاههای عضو ستاد در جهت کاهش جرائم انتخاباتی و تدابیر پیشگیرانه به بیان نکته نظرات پرداختند و موارد ذیل الذکر به تصویب اعضای محترم ستاد رسید:

1-  مقرر گردید اعضای ستاد خصوصاً اداره اطلاعات، سپاه و نیروی انتظامی، اخبار و اطلاعات و گزارشات واصله راجع به انتخابات را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا اقدامات لازم در جهت پیشگیری از جرائم احتمالی صورت گیرد.

2-  مقرر شد فعالیتهای انتخاباتی در فضای مجازی توسط پلیس فتا دقیقاً رصد و گزارشات مربوطه به دبیرخانه ستاد ارسال گردد.

3-  برگزاری سخنرانی و اجتماعات پیرامون انتخابات بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه ممنوع و مقرر شد از تشکیل اجتماعات مزبور که بدون مجوز باشد جلوگیری بعمل آید.

4-    فرمانداری شهرستان از مدیران شهرستانی دعوت و آنها را نسبت به موضوع انتخابات توجیه نمایند.

5-    مقرر شد عناوین جرائم انتخاباتی بصورت بروشور تهیه و چاپ شده در اختیار کاندیداهای ثبت نامی قرار گیرد.

6-    مقرر شد جلسات تا ثبت نام کاندیداها بصورت هر دو ماه یکبار و بعد از ثبت نام دو هفته یکبار برگزار شود.

7-  مقرر شد گزارش مستندی پیرامون چالش های احتمالی انتخابات با اعلام پیشنهادات لازم تهیه و به فرمانداری و دادستانی نیز منعکس شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *